Publisherii care afișează reclamă vândută de Google vor putea apela un nou format ce va avea ca rezultat încărcarea mult mai rapidă a paginilor mobile care conțin reclame Google.
În octombrie 2015, Google a anunțat o nouă tehnologie, numită AMP (Accelerated Mobile Pages), care avea ca scop formatarea specială a paginilor mobile, în scopul încărcării mai rapide a acestora.
Era răspunsul Google la proiectul Instant Articles al celor de la Facebook - ambele tehnologii scad considerabil timpii de încărcare a site-urilor optimizate pentru telefoanele mobile. Cum Facebook vinde propriile reclame prin Instant Articles, Google avea nevoie de ceva similar. Doar că ideea celor de la Google este puțin mai pretențioasă și vizează orice site accesat într-un browser web.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În plus, posesorii de site-uri web au și alte motive să aleagă tehnologia dezvoltată de Google. În ceea ce unii ar putea interpreta ca un șantaj subtil, algoritmul folosit Google pentru motorul de căutare afișează mai sus site-urile care folosesc AMP. Cu alte cuvinte, poți aduce mai mult trafic din Google dacă ai un site care include tehnologia Accelerated Mobile Pages.
Acum, aceleași principii tehnice se aplică și reclamelor Adsense, cele pe care le vedem la tot pasul, în special pe bloguri, dar nu numai. Este vorba, însă, doar de reclamele afișate de un site cu suport AMP. Site-urile care nu folosesc tehnologia Google vor încărca vechiul format de reclamă care se încarcă mai greu.
Google merge și mai departe cu proiectul AMP, lansând ceea ce compania numește AMP Landing Pages. Pe scurt, inclusiv pagina deschisă când este accesată o reclamă se va încărca rapid, având la bază tehnologia AMP.
Agenția de publicitate se asigură în acest fel că utilizatorul are o experiență plăcută și după momentul în care a pus degetul pe o reclamă de pe telefon, fapt care nu-l va face să evite accesarea unei reclame pe viitor.