Facebook anunță că Stories, secțiunea din Instagram care grupează conținutul efemer, a trecut de 150 de milioane de utilizatori, ocazie cu care va începe să afișeze și reclame.
Stories a fost lansată în luna august a anului trecut și este cea mai proeminentă facilitate pe care Facebook a copiat-o de la Snapchat, dintr-un șir destul de lung de astfel de exemple.
Secțiunea care afișează fotografii și înregistrări video timp de numai 24 de ore din momentul în care au fost realizate a depășit 150 de milioane de utilizatori zilnici din cei 300 de milioane de utilizatori zilnici pe care îi numără Instagram. Practic, jumătate din utilizatorii aplicației accesează secțiunea Stories.
Pentru a monetiza această facilitate, Instagram va începe să afișeze reclame. Deloc surprinzător, modul în care acestea funcționează este copiat, din nou, de la Snapchat.
CITEȘTE ȘI Apple ar putea lansa o pereche de ochelari pentru realitatea augmentatăDupă accesarea mai multor așa-numite povești, utilizatorului îi vor fi afișate reclame ce pot lua forma imaginilor sau a clipurilor video. Imaginile vor fi afișate preț de 5 secunde, în timp ce clipurile video nu vor depăși 15 secunde.
Pentru a urmări modul în care performează reclamele, conturile business de Instagram vor avea la dispoziție o secțiune de analiză, unde vor putea vedea parametrii de performanță ai reclamelor precum afișări sau comentarii.
Reclamele vor fi vândute la clasica mie de afișări, iar prețul va fi stabilit prin licitație. Orice vizualizare, indiferent de durată, va fi contorizată drept afișare.
Pentru început, nici imaginile și nici clipurile video nu vor fi însoțite de butoane sau link-uri. Cei de la Facebook, însă, au de gând ca în următoarele trei luni să faciliteze vânzarea de produse prin intermediul acestor reclame.