Vânzările de tablete la nivel global au scăzut cu 14,7% în perioada ianuarie-martie, la 39,6 milioane de unități, înregistrând al șaselea declin trimestrial consecutiv, potrivit estimărilor firmei de cercetare de piață International Data Corporation (IDC).
Pe de altă parte, dispozitivele hibrid (tablete cu tastatură detașabilă) au crescut de peste două ori, la nivelul record de 4,9 milioane de unități. Totuși, dispozitivele clasice reprezintă, deocamdată, aproape 88% din vânzările totale.
"Microsoft a creat piața de dispozitive detașabile cu lansarea liniei de produse Surface. Scăderea industriei PC-urilor aduce beneficii acestei piețe, în condițiile în care consumatorii și firmele caută să înlocuiască PC-urile îmbătrânite cu hibride", afirmă Jitesh Ubrani, analist la IDC.
CITEȘTE ȘI FOTO Huawei P9, lansat oficial în RomâniaUnul dintre motivele scăderii vânzărilor de tablete este acela că utilizatorii se orientează tot mai mult spre așa numitele phablet-uri, care combină caracteristicile unui smartphone cu cele ale unei tablete. Totodată, ritmul de înlocuire a dispozitivelor este destul de lent.
Apple a fost lider pe piața tabletelor în primul trimestru, cu o cotă de 26%. Compania americană a vândut 10,3 milioane de tablete în perioada analizată, în scădere cu aproape 19% față de primul trimestru al anului trecut. La finele lunii martie, Apple a lansat noua generație de tablete iPad Pro, cu ecran de 9,7 inci.
Pe locul s-a situat compania sud-correană Samsung, cu o cotă de piață de 15,2%. Compania a vândut 6 milioane de tablete în primele trei luni ale anului, în scădere cu 28,1% față de perioada similară din 2015. La începutul anului, Samsung a lanasat Galaxy TabPro S, cu tastatură detașabilă și diagonala de 12 inci.
Pe următoarele poziții s-au aflat Amazon, Lenovo și Huawei, fiecare cu o cotă de aproximativ 5-6% din piață.
IDC a anunțat anterior că estimează că piața de tablete va scădea anul acesta cu 5,9% față de 2015. Pe de altă parte, firma de cercetare anticipează creșterea vânzărilor de dispozitive hibrid laptop-tabletă, care ar urma să avanseze cu 73% față de 2015. Până în 2020, IDC estimează că vânzările de hibride vor ajunge la 65,8 de milioane de unități, de la 16,6 de milioane în 2015.