Conform celor de la HTC, în următorii 4 ani vânzările de dispozitive dedicate realității virtuale vor depăși smartphone-urile.
Wang Tsung-ching, șeful diviziei care se ocupă de VR (Virtual Reality) pentru HTC China, este extrem de încrezător în viitorul realității virtuale. Atât de încrezător încât nu s-a sfiit să afirme că smartphone-urile, care au intrat deja pe o pantă descendentă, vor fi depășite în popularitate și vânzări de dispozitivele VR în următorii 4 ani.
Reprezentantul HTC se bazează pe ciclul de viață accelerat al smartphone-urilor și este de părere că rapiditatea cu care au crescut ultimii ani le va aduce și o scădere pe măsură.
Este adevărat că smartphone-ul pare să-și fi atins potențialul. Marii producători, precum Apple și Samsung, fac eforturi mari pentru a găsi resurse de creștere. Cu toate astea, 2016 se anunță primul an de creștere negativă pentru smartphone-uri.
Cu toate astea, graba cu care HTC pare să dea smartphone-ul ca și terminat, aduce aminte de vechea zicală cu vulpea și strugurii acri.
Compania taiwaneză a fost unul din pionerii smartphone-ului, pe vremea când Windows Mobile era un sistem de operare important pe piața de mobile.
Primii ani după lansarea iPhone și a Android-ului au fost buni pentru HTC, care a trecut la momentul potrivit din barca Microsoft, ce urma să se scufunde, în echipa Google, îmbrățișând fără rezerve Android-ul.
Din păcate, în ultimii ani HTC a mers pe pierdere în cea mai mare parte, nereușind să fie competitivă nici la vârf, acolo unde Apple și Samsung domină piață, nici în zona low-end, unde producătorii chinezi fac legea.
De aceea, focusul HTC s-a schimbat în ultima vreme. Smartphone-ul nu mai este o prioritate pentru HTC, care pare să lanseze produse noi doar pentru a nu lipsi complet de pe piață. În schimb, compania taiwaneză pariază pe realitatea virtuală.
Chiar luna aceasta, pe 5 aprilie, a fost lansată casca de VR HTC Vive. Dezvoltată în parteneriat cu producătorul de jocuri Valve, Vive este o cască de gaming care folosește senzori pentru a transforma spațiul din jur într-un mediu virtual.
Realitatea virtuală este un pariu important pentru HTC, iar de rezultatul lui depinde în mare măsură viitorul companiei. Cu excepția Apple, toți marii jucători, de la Google, la Samsung și Facebook sunt deja implicați într-un fel sau altul.