Google a anunțat că aplicațiile de Android care conțin reclame vor primi o etichetă specială care va fi afișată în Play Store, pentru ca utilizatorii să ia cunoștință de acest fapt înainte de a instala o aplicație.
Magazinul de aplicații pentru Android, Google Play Store, va primi o mică, dar semnificativă modificare: fiecare aplicație care conține reclame va fi marcată special. În cazul acestor aplicații, sub butonul de instalare va fi afișat textul "Contains ads".
Noua etichetă vine în completarea unei facilități similare, anume cea care indică dacă o aplicație conține achiziții interne. "In-app purchase" este termenul folosit pentru a indica faptul că o aplicație oferă contra cost diverse facilități care pot fi achiziționate chiar în cadrul aplicației.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Distincția este făcută separat de prețul de achiziție al aplicației pentru a evita costurile ascunse. În acest fel, utilizatorul știe dacă prețul plătit pentru o aplicație include toate serviciile acesteia sau dacă va fi nevoit să plătească suplimentar pentru diverse facilități extra.
Reclamele din cadrul aplicațiilor ajută dezvoltatorii să obțină venituri suplimentare, dar nu sunt bine privite de toată lumea. Mulți utilizatori preferă să cumpere o aplicație fără reclame decât să folosească o aplicație gratuită, dar care afișează reclame.
În plus, reclamele din aplicații au și un impact negativ asupra experienței de utilizare. Pe de-o parte, rularea reclamelor crește consumul de energie, ceea ce reduce autonomia. Pe de altă parte, reclamele ocupă un spațiu important din interfața grafică și distrag atenția utilizatorului.
Cei de la Google susțin că, prin această modificare, vor să încurajeze dezvoltatorii aplicațiilor de calitate. Și este adevărat că, în general, aplicațiile care conțin reclame nu sunt cele mai bune. Majoritatea dezvoltatorilor de aplicații gratuite nu se concentrează pe calitatea facilităților și a interfeței, sperând că, dacă nu cer bani, utilizatorii le vor folosi oricum și nici nu vor fi deranjați de reclame.
În schimb, un dezvoltator care a creat o aplicație bună își poate permite să ceară un anumit preț și să renunțe la reclamă. O aplicație de succes, care este disponibilă la un anumit preț, va aduce dezvoltatorului un venit constant, direct proporțional cu valoarea serviciului oferit.
În altă ordine de idei, Google încurajează dezvoltarea aplicațiilor de calitate, care sunt disponibile contra cost, în defavoarea celor gratuite care conțin reclame. Și nu este un non-sens, chiar dacă reclamele afișate sunt deținute de Google, iar astfel va scădea numărul de afișări.
Procedând astfel, Google va întări ecosistemul Android-ului, care încă nu beneficiază de aplicații de aceeași calitate precum cele dezvoltate pentru iPhone și iPad. În proces, va puncta și la un alt capitol la care stă mai slab decât rivalul Apple: veniturile dezvoltatorilor.
Este cunoscut faptul că aplicațiile de iOS aduc mai mulți bani dezvoltatorilor decât cele de Android. Aplicațiile de Android au o rată de download de peste două ori mai mare decât cele de iOS. Cu toate acestea, veniturile totale obținute de aplicațiile de iOS sunt cu aproximativ 75% mai mari decât cele aduse de aplicațiile de Android.
Prin această schimbare, Google ar putea regla balanța și ar crește veniturile dezvoltatorilor de aplicații pentru Android. Acest lucru ar motiva dezvoltatorii și ar duce automat la un ecosistem mai sănătos, cu aplicații mai bune pentru utilizatori și venituri mai mari pentru developeri.
Iar în ceea ce privește monetizarea, banii tot la Google ajung, indiferent că vin din reclamele afișate sau din procentul luat pe vânzarea de aplicații. Ca și Apple, Google reține 30% din veniturile dezvoltatorilor, incluzând aici atât prețul de vânzare al aplicațiilor, cât și achizițiile din cadrul aplicațiilor (In-app purchases).
Noua modificare a început deja să fie implementată în Google Play Store, urmând ca, în următoarele două săptămâni, să devină vizibilă tuturor utilizatorilor.