Google pregătește ”lista rușinii” pentru producătorii de telefoane cu Android

Google pregătește ”lista rușinii” pentru producătorii de telefoane cu Android
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 26 mai 2016

Google ar putea recurge la o măsură menită să motiveze producătorii de smartphone-uri cu Android în a furniza mai rapid update-urile de sistem: o așa-numită listă a rușinii.

Cea mai mare problemă a Android-ului, dacă întrebi utilizatorii, este greutatea cu care sunt implementate update-urile. Nu doar că acestea ajung cu mare întârziere la utilizatori, dar, de multe ori, nici update-uri lansate la mai puțin de un an de când a apărut telefonul nu sunt puse la dispoziția utilizatorilor.

Urmărește-ne și pe Google News

Dincolo de inconveniența și frustrarea pricinuite utilizatorilor, problema update-urilor generează fragmentarea ecosistemului. În orice moment, pe piață există aproximativ 10 versiuni de Android. Înmulțiți numărul de versiuni de Android cu cel al dimensiunilor și rezoluțiilor de ecran disponibile pe piață pentru a vă face o părere ce optimizări implică dezvoltarea aplicațiilor.

Google a încercat în mai multe rânduri să remedieze problema. Mai întâi a fost seria Android One de telefoane dezvoltate exclusiv de Google. Apoi, împreună cu cei mai importanți producători, a lansat câte o versiune a fiecărui flagship cu Android nemodificat, purtând denumirea Play Edition. Niciuna din soluțiile încercate nu a avut rezultatele scontate.

Acum, conform unui articol publicat de Bloomberg, Google ar fi elaborat în secret o listă în care producătorii de Android sunt ordonați în funcție de promptitudinea respectiv întârzierea cu care lansează update-urile de Android.

Lista în cauză va fi trimisă partenerilor Google, dar compania americană ia în calcul și publicarea ei. Și ar fi, într-adevăr, foarte interesant să vedem o statistică din acest punct de vedere.

Mulți utilizatori ar consulta probabil acea listă înainte să achiziționeze un nou smartphone cu Android. De aceea, pentru producători ar putea fi un imbold, un argument de marketing pentru promovarea propriilor produse.

Nu este însă garantat că o astfel de tactică ar duce automat la update-uri de sistem mai prompte. Chiar dacă ar motiva cumva producătorii, problema nu ar fi decât pe jumătate rezolvată. În procesul de actualizare sunt implicați și operatorii GSM, care trebuie să testeze update-urile OTA (over the air) înainte de le trimite către telefoanele utilizatorilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
smartphone
android