La aproximativ o lună și jumătate de la primele modele Note 7 care s-au defectat, Samsung nu a descoperit cauza care a dus, eventual, la scoaterea completă de pe piață a celor 2,5 milioane de device-uri produse.
Pe 31 august Samsung a suspendat livrările pentru smartphone-ul Note 7, care devenise disponibil pe piață din 19 august. O zi mai târziu, pe 1 septembrie, compania confirmă suspiciunile, anunțând că investighează informațiile legate de explozia smartphone-urilor Note 7.
Pe 2 septembrie compania coreeană a anunțată că va rechema în fabrică modelele Note 7 vândute, ca urmare a încălzirii și aprinderii acestora. La mai puțin de trei săptămâni distanță, pe 20 septembrie, încep să sosească primele înlocuitoare pentru modelele defecte. În doar cinci zile au fost schimbate aproximativ 60% din totalul device-urilor furnizate în Coreea de Sud și Statele Unite.
CITEȘTE ȘI Samsung ia în calcul renunțarea la brandul NoteCând se părea că problema a fost rezolvată, apar primele informații conform cărora și dispozitivele retrimise de Samsung suferă de exact aceeași problemă, deși compania a folosit baterii ale altui furnizor.
Pe 5 octombrie, un Note 7 explodează într-un avion al companiei americane Southwest care, din fericire, nu apucase să decoleze. Pasagerii sunt evacuați, iar proprietarul susține că este vorba de un model trimis de Samsung pentru înlocuirea celui defect.
Alte patru modele Note 7 ”sigure” explodează numai în Statele Unite în următoarele zile, iar principalii operatori americani opresc vânzările dispozitivului din 9 octombrie, înainte ca Samsung să aibă ocazia de a emite o comunicare oficială. Două zile mai târziu, pe 11 octombrie, Samsung recunoaște înfrângerea, anunțând că va retrage de pe piață modelele vândute și va înceta definitiv producția.
CITEȘTE ȘI Ce va face Samsung cu cele 2,5 milioane de smartphone-uri Note 7 produseAcum, întrebarea este: de ce iau foc smartphone-urile Samsung când iau foc? Din moment ce telefoanele trimis pentru a le înlocui pe cele defecte au aceeași problemă, este clar că nici Samsung nu are habar care este cauza. Compania coreeană a confirmat joi exact acest fapt, când a emis un extrem de scurt comunicat prin care anunță că desfășoară o investigație internă privind cauzele și că va face publice concluziile în săptămânile următoare. Este un mod subtil de spune că ”încă nu știm nici noi”.
Și mai grav pentru Samsung este că acum trebuie să-i liniștească și pe posesorii celuilalt flagship, S7. Cum ambele vârfuri de gamă Samsung, S7 și Note 7, folosesc brandul Galaxy, este normal să se creeze confuzie în rândul utilizatorilor. Probabil că mulți dintre cei care au S7 au crezut că este vorba de telefonul lor, când au auzit vorbindu-se de brandul Galaxy în contextul scandalului cu Note 7. Ca urmare, compania coreeană a început să trimită mesaje personale posesorilor de Galaxy S7, pentru a-i liniști pe aceștia.