Facebook Messenger anunță depășirea pragului de 900 milioane de utilizatori lunari activi și adaugă totodată noi opțiuni care facilitează descoperirea și adăugarea contactelor noi.
Utilizatorii de Facebook Messenger vor avea în curând două noi opțiuni prin care pot iniția rapid conversații cu contacte noi sau prieteni existenți.
În primul rând, fiecare utilizator de Facebook Messenger va avea un URL propriu care va putea fi folosit de oricine pentru a iniția o discuție. Adresa va fi de genul m.me/username, iar user name-ul va fi ales de fiecare utilizator sau se va folosi user name-ul de Facebook.
În al doilea rând, vor putea fi inițiate conversații cu persoane care nu se află în lista de contacte prin scanarea unui cod format din puncte și linii care formează un patern unic. Acest cod va fi intergat chiar în poza de profil a fiecărui utilizator.
Operațiunea propriu-zisă va descurge în felul următor. Apelezi opțiunea ”Scan code” care va putea fi găsită în secțiunea ”People” din Facebook Messenger. Camera foto va porni automat pentru scanare. Celălalt utilizator va deschide secțiunea de profil personal și, la apropierea celor două telefoane, se va realiza scanarea codului de profil care va duce la deschiderea automată a unei ferestre în care cele două persoane vor putea comunica.
Pentru utilizatorii obișnuiți aceste facilități pot părea inutile, ținând cont că au deja lista de prieteni din Facebook. Însă trebuie ținut cont de faptul că Facebook vrea să transforme aplicația Messenger într-un instrument cu o puternică latură business, care să faciliteze și să monetizeze legătura dintre business-uri și clienți.
O facilitate precum cea de scanare a codului de profil ar putea facilita, dacă chiar va fi folosită în acest sens, plasarea în scris a comenzilor la un restaurant. Se scanează codul de profil a business-ului respectiv și pur si simplu se poate da comanda direct pe Facebook Messenger.
Acest gen de facilitate va veni, de fapt, în completarea unei noutăți importante pe care Facebook o va anunța săptămâna viitoare în cadrul conferinței anuale F8. Facebook va pune la dispoziția programatorilor instrumentele software necesare dezvoltării de boți pentru Facebook Messenger.
Boți vor sta pe viitor la baza a numeroase facilități utile pentru utilizatori și business-uri. Comenzile mașinilor de tip ride sharing, cumpărarea de bilete la concerte, spectacole și de avion, comenzile de mâncare și multe altele se vor putea realiza pe Facebook Messenger cu ajutorul inteligenței artificiale și a boților.
Cele două noi facilități vor deveni disponibile utilizatorilor treptat, în perioada următoare.
Cu aceeași ocazie Facebook a anunțat și depășirea pragului de 900 milioane de utilizatori activi lunari.
Ținând cont de ritmul actual de creștere (au fost necesare doar 3 luni pentru a trece la 800 milioane la 900 milioane de utilizatori), sunt toate șansele ca Facebook Messenger să ajungă la 1 miliard de utilizatori activi lunari anul acesta.