Magazinul de aplicații pentru iOS, App Store, ar putea suferi în curând o serie de modificări importante, printre care și posibilitatea promovării aplicațiilor contra-cost.
Conform unui material publicat de Bloomberg, Apple ar fi asamblat o echipă de aproximativ 100 de angajați care lucrează la modalități de îmbunătățire a magazinul de aplicații.
App Store a fost întodeauna cauza nemulțumirii dezvoltatorilor de aplicații pentru iPhone și iPad. Aceștia au acuzat Apple că nu face eforturi pentru a ajuta la descoperirea mai ușoară a aplicațiilor de către utilizatori.
Din cauza numărului foarte mare de aplicații și a posibilităților reduse de descoperire a celor noi, multe dintre aplicații rămân ”îngropate” fără vreo posibilitate de a ieși la iveală.
Din aceste considerente, Apple se pare că s-a hotărât, în sfârșit, să evalueze posibile modalități de îmbunătățire a funcțiilor de descoperire a aplicațiilor din App Store. Doar că una dintre modalitățile alese va fi foarte controversată.
Dacă informația se va adeveri și Apple va oferi posibilitatea promovării aplicațiilor din App Store contra cost, șansele de succes ale micilor dezvoltatori se vor reduce considerabil. Bugetul de marketing al dezvoltatorilor va trebui în acest caz să includă și bani de promovare în App Store. Asta nu va face decât să crească diferența nivelului de expunere în favoarea marilor dezvoltatori de jocuri și aplicații, care beneficiază de bugete considerabile.
Google oferă deja această facilitate dezvoltatorilor de aplicații pentru Android. Calea aleasă de Google este similară reclamelor din paginile de căutare, unde promovarea se cumpără pe baza anumitor cuvinte cheie.
CITEȘTE ȘI Credit Suisse: Profitul Apple pe segmentul serviciilor se va dubla până în 2020Aplicațiile promovate în Play Store sunt promovate ca atare, utilizatorul putând face ușor deosebirea dintre aplicațiile promovate și cele care rankează ”natural”.
Dacă Apple lucrează într-adevăr la un upgrade pentru App Store, vom afla cel mai probabil cu ocazia conferinței WWDC din iunie. Însă, cel mai sigur, Apple nu va face mare tam-tam și pe opțiunea promovării plătite a aplicațiilor.