Rezultatele financiare obținute de Apple arată, dincolo de venituri și profit, preocuparea companiei pentru viitor: investițiile în cercetare și dezvoltare au crescut semnificativ în ultimul trimestru.
Ultimul trimestru a adus o nouă scădere pentru Apple. Veniturile companiei au fost de 42,4 miliarde de dolari, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, când Apple obținea 49,61 miliarde de dolari.
Dincolo de scăderea preconizată, rezultatele financiare prezentate de Apple ne arată și faptul că echipa lui Tim Cook lucrează deja la produsele care ar trebui să readucă, pe viitor, creșterea companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În trimestrul anterior, Apple a cheltuit 7,475 miliarde de dolari pentru cercetare și dezvoltate. Comparativ, anul trecut, în același trimestru, Apple investea în viitor 5,847 miliarde de dolari.
Aceste cifre arată că, într-o perioadă în care perspectivele de creștere din produsele actuale, în principal iPhone, nu mai există, Apple încearcă să găsească noi vectori de creștere. Apple trebuie să iasă din perioadă actuală de stagnare a inovației și să găsească următoarea vedetă. Din ce domeniu va veni aceasta - dacă va fi o mașină, un produs de realitate augmentată, virtuală ori inteligență artificială sau dacă va fi un serviciu - rămâne de văzut.
Apple a investit anul acesta 1 miliard de dolari în compania Didi Chuxing, corespondentul chinezesc al Uber. Tim Cook a profitat de prezentarea rezultatelor financiare din ultimul trimestru pentru a vorbi despre această investiție atipică pentru Apple.
În primul rând, a declarat șeful Apple, este o mare investiție financiară care va avea rezultate pe măsură. În al doilea rând, cele două companii pot realiza pe viitor diverse „acțiuni strategice”. În al treilea rând, din această experiență, Apple are de învățat foarte multe despre industria auto.
Speculând, o viitoare mașină Apple este un pariu destul de sigur pentru viitor. Dacă Apple va reuși să aducă în industria auto nivelul de inovație pe care l-a introdus iPhone în domeniul telefoniei mobile și se va concretiza într-un succes similar, vom avea în față un produs cu o marjă de profit mult mai mare ca unui smartphone, ceea ce va aduce și venituri mult mai mari pentru Apple.