Platforma suedeză Spotify va continua să se extindă în domeniul cărților electronice, urmând să ofere abonaților Premium acces la acestea un anumit număr de ore pe lună.
După eșecul cu podcast-urile, noul focus extra-muzică al celor de la Spotify îl reprezintă cărțile electronice, format la care platforma a început să ofere acces, în unele țări, de anul trecut.
Dacă, până acum, accesul însemna plata pentru fiecare carte ascultată, Spotify se pregătește acum să migreze către un alt model, care folosește acest format pentru a atrage mai mulți abonați la conturile Premium.
CITEȘTE ȘI YouTube testează o secțiune de jocuriAstfel, conform surselor citate de The Wall Street Journal, abonații Premium ar urma să beneficieze de acces gratuit la cărți electronice timp de 20 de ore pe lună.
Aceleași surse spun că abonații vor avea acces la o librărie voluminoasă de titluri și că accesul va fi implementat mai întâi în țările vorbitoare de limbă engleză.
Cu accesul limitat la cărți, Spotify încearcă să împuște doi iepuri - să crească valoarea abonamentelor Premium și să continue să-și mărească veniturile prin cărțile vândute în afara celor 20 de ore pe lună (pentru mulți, 20 de ore pe lună de citit va fi insuficient).
Tot din aceeași strategie, de creștere a valorii abonamentelor Premium, recent scumpite, Spotify testează mutarea versurilor în cadrul abonamentelor, pentru ca acestea să fie disponibile doar plătitorilor.