Spotify a făcut primul anunț financiar trimestrial în calitate de companie publică, capul de afiș fiind atingerea cifrei de 75 de milioane de abonați care plătesc pentru versiunea premium a serviciului.
În prezent, Spotify are în total 170 de milioane de utilizatori. Dintre aceștia, 75 de milioane plătesc pentru versiunea premium, iar 95 de milioane preferă varianta cu mai puține facilități și reclame, dar gratuită.
În ultimul trimestru, numărul abonaților plătitori a crescut cu 4 milioane, de la 71 de milioane în Q4 1027. Principalul competitor, Apple Music, a ajuns la 40 de milioane de abonați, toți plătitori.
Cei de la Spotify se așteaptă ca în următoarele trei luni numărul abonaților plătitori să ajungă undeva între 79 și 83 de milioane. Până la finele anului, previziunile companiei vorbesc de 92 – 96 de milioane de abonați plătitori.
CITEȘTE ȘI VIDEO Ce noutăți apar pe Netflix România în luna maiCu aceeași ocazie, Spotify a făcut primul anunț privind datele financiare de când a devenit o companie publică. Au fost înregistrate venituri de 1,14 miliarde de euro, în ton cu estimările anterioare.
Spotify are un model dual de business, oferind atât o versiunea contracost, care dispune de numeroase facilități, cât și una gratuită mai puțin ofertantă și cu reclame.
Recent, compania suedeză și-a îmbunătățit versiunea gratuită a serviciului, în încercarea de a atrage cât mai muli abonați neplătitori pe care, ulterior, să încerce să-i convertească la varianta premium.