Spotify înregistrează o creștere exponențială a audițiilor podcast-urilor, ca urmare eforturilor și achizițiilor făcute anul acesta.
Spotify a anunțat că audiența podcast-urilor a crescut cu 50% față de trimestrul anterior și s-a dublat practic față de cea înregistrată la începutul acestui an.
Performanța este una importantă și ar putea atrage și mai mulți producători de conținut audio către serviciul suedez de streaming, care concurează pe această nișă cu Google și Apple, companii ce au aplicații dedicate pentru podcast-uri.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Podcast-urile au reprezentat zona pe care Spotify a părut să se concentreze cel mai mult anul acesta. La începutul anului, compania suedeză a acumpărat rețeaua de podcast-uri Gimlet Media și Anchor, o platformă pentru creatorii de podcast-uri.
Tot atunci, Spotify a anunțat că are de gând să mai investească cel puțin 500 de milioane de dolari în acest tip de conținut. A urmat achiziționarea altor rețele de podcast-uri, Parcast.
Încrederea companiei în acest tip de conținut vine de la CEO-ul Daniel Ek, care crede că podcast-uri vor ajunge să reprezinte 20% din audițiile realizate în cadrul serviciului de streaming.
Spotify pare interesată de orice format digital de audio, experimentând cu diverse forme de conținut în ultima vreme, inclusiv un flux audio de știri care să fie ascultat în mașină.
În ultimul trimestru, numărul abonaților Premium ai Spotify a ajuns la 108 milioane, crescând cu 9% față de trimestru anterior. Platforma suedeză are 232 de milioane de utilizatori activi lunar.