Radu Hanga: BVB Arena va arăta că bursa poate ajuta la promovarea companiilor locale

Radu Hanga: BVB Arena va arăta că bursa poate ajuta la promovarea companiilor locale
scris 26 sep 2024

Made in România sau BVB Arena, în prezent, arată că Bursa de Valori București poate să fie o scenă care ajută la promovarea companiilor locale, a declarat, joi, Radu Hanga, președintele Consiliului de Administrație al Bursei de Valori București, la Gala BVB Arena 2024.

"Este prima dată când facem tranziția dinspre Made in Romana, cum se numea programul până anul trecut, către logoul nou, BVB Arena. Este o călătorie pe care o parcurgem pentru a identifica și promova companiile românești de succes....Îmi place foarte mult să cred că de-a lungul acestor 7 ani Made in România și BVB Arena în prezent, vă arată că Bursa de Valori București poate să fie o scenă care să ajute la promovarea companiilor locale. Dacă ne uităm la istorie, am avut peste 1.500 de companii, companii mici, companii mari, care au trecut prin proiectul Made in România. Unele dintre ele au ajuns pe scena BVB, fie emițând acțiuni, fie emițând obligațiuni. Altele ne place să credem că au găsit alte soluții de finanțare, credite bancare, acces la fonduri cu capital de risc sau consultanță de la partenerii programului nostru", a spus Radu Hanga, citat de Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News

Adrian Tănase, directorul general al Bursei de Valori București, a afirmat că există capital la risc în piața din România, iar antreprenorii trebuie să învețe cum să-l acceseze. El a mai spus că BVB Arena și Made in România au produs rezultate și a precizat că 20 de companii au accesat finanțări prin piața de capital de peste 230 de milioane de euro.

Oferta de răscumpărare a Fondului Proprietatea reaprinde lichiditatea de la BVB CITEȘTE ȘI Oferta de răscumpărare a Fondului Proprietatea reaprinde lichiditatea de la BVB

Mihai Călin Precup, secretar de stat la Cancelaria Prim-ministrului României și presedinte al Consiliului Interministerial pentru aplicarea politicii în domeniul ajutorului de stat, remarcă faptul că Arena presupune reguli de guvernanță corporativă, transparență și competitivitate.

Secretarul de stat în Ministerul Finanțelor, Alin Marius Andrieș, crede că este nevoie de o comunicare mai bună, ministerul său nefiind perceput mereu ca prieten de mediul de afaceri."Când mi-a adresat această invitație domnul Hanga (președintele BVB n.r.) m-am gândit dacă m-a invitat... știți bunicul meu avea o vorbă: când duci un cal la piață îl duci fie să-l vinzi, fie să-l faci de râs. Și mă gândeam oare mă aduce să mă facă de râs, în sensul că Ministerul Finanțelor nu știu dacă este cel mai bun prieten al dumneavoastră, dar să știți că încercăm să nu fim cel mai puțin prieten al dumneavoastră. Cel puțin în ultimii doi ani de zile am avut o relație bazată pe comunicare nu dintre cele mai prietenoase, dar sperăm că anul 2024 care a presupus o lipsă de modificare a legislației fiscale este un bun start pentru o comunicare mai bună", a declarat Andrieș.

Ionuț Lianu, Ofițer Șef Management Active și Pasive în cadrul CEC Bank, a transmis celor prezenți că sunt foarte mulți bani în sistemul bancar care caută proiecte, dar este foarte important pentru antreprenori să găsească acces la capitalul de risc, pe care băncile nu-l pot oferi, iar din acest motiv banca este alături de Bursa de Valori și de antreprenori.

BVB a premiat joi cele 15 companii finaliste ale BVB Arena 2024. În prima etapă au fost selectate 50 de companii semifinaliste de către membrii Comitetului de nominalizare, iar ulterior publicul a ales trei dintre cele 15 finaliste.

Programul, derulat din 2017 de către Bursa de Valori București, s-a numit inițial Made In Romania și a depășit 1.500 de companii înscrise în program.

viewscnt
Afla mai multe despre
bvb arena
radu hanga
adrian tanase
ionut lianu