Anchetatorii Comisiei Europene urmează să inspecteze producătorii de automobile chinezi în următoarele săptămâni, ca parte a unei anchete pentru a stabili dacă vor impune tarife punitive pentru a proteja producătorii europeni de vehicule electrice, au declarat trei persoane implicate în această investigație.
Inspectorii vor vizita BYD, Geely și SAIC, au spus două surse, una dintre ele spunând că anchetatorii nu vor vizita mărci nechineze produse în China, cum ar fi Tesla, Renault și BMW, potrivit News.ro.
Investigația, lansată în octombrie și programată să dureze 13 luni, urmărește să stabilească dacă vehiculele electrice mai ieftine, fabricate în China, beneficiază în mod nedrept de subvențiile de stat.
Numită protecționistă de către China, ancheta a escaladat tensiunile dintre Beijing și UE.
Comisia Europeană a confirmat că va efectua vizitele.
”Comisia a selectat un eșantion reprezentativ de producători chinezi și din UE, care au răspuns deja la chestionare”, a declarat Olof Gill, purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene pentru Comerț.
”Comisia va efectua vizite de verificare la sediile lor, în ianuarie-februarie 2024”, a spus el.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Guvernul pregătește prelungirea limitării adaosului comercial la alimente de bazăMinisterul Comerțului din China, BYD și SAIC nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii. Geely a refuzat să comenteze, dar a citat declarația din octombrie conform căreia compania a respectat toate legile și a susținut concurența loială pe piață, la nivel global.
O sursă a spus că anchetatorii au sosit în China, în timp ce o altă sursă a spus că vizitele sunt programate pentru luna aceasta și februarie.
Vizitele sunt pentru lucrări de verificare - inspecții la fața locului care verifică răspunsurile pe care producătorii auto le-au dat la chestionare - a spus o sursă.
Documentele Comisiei Europene pentru anchetă spun că este ”în etapa de inițiere”, vizitele de verificare fiind programate până pe 11 aprilie.
Sursele au cerut să nu fie numite deoarece detaliile vizitei sunt confidențiale.
Săptămâna trecută, China a deschis o investigație antidumping asupra coniacului importat din Uniunea Europeană, un pas care a părut vizată Franța, care susține investigația referitoare la vehiculele electrice.
Modelele chineze populare exportate în Europa includ MG, de la SAIC, și Volvo, de la Geely.
CITEȘTE ȘI FOTO Fermierii cer Guvernului adoptarea moratoriului la credite - măsură anunțată de Profit.ro ca fiind pregătită. Ce prevede documentulCota vehiculelor produse din China pe piața de vehicule electrice din Uniunea Europeană a crescut la 8% și ar putea ajunge la 15% în 2025, aceste vehicule electrice vânzându-se de obicei cu 20% mai ieftine decât modelele fabricate în UE.
În octombrie, Great Wall Motor din China a declarat că a fost primul producător de automobile care a trimis răspunsuri la ancheta UE privind subvențiile.
Relațiile dintre China și UE au fost tensionate de factori precum legăturile mai strânse ale Beijingului cu Moscova, după invazia Rusiei în Ucraina.
UE încearcă să-și reducă dependența de a doua economie din lume, în special pentru materialele și produsele necesare pentru tranziția sa ecologică.
În același timp, producătorii chinezi de vehicule electrice, de la liderul de piață BYD până la rivalii mai mici Xpeng și Nio, își intensifică eforturile pentru a se extinde în străinătate, pe măsură ce concurența se intensifică la nivel intern și creșterea internă încetinește.
Mulți producători au făcut din vânzările către Europa o prioritate. Se estimează că China a depășit Japonia ca cel mai mare exportator de automobile din lume anul trecut, livrând 5,26 milioane de vehicule, evaluate la aproximativ 102 miliarde de dolari, a declarat săptămâna aceasta o asociație auto chineză.