Festivalul Nerversea de la malul mării a găzduit anul acesta, în cele patru zile de eveniment, circa 260.000 de participanți, mai puțini însă față de 2019, an record, când au participat 320.000 de oameni, a spus, la PROFIT NEWS TV, Edi Chereji, Co-Fondatorul și Comunicatorul Untold și Neversea.
„Oamenii au avut o poftă de distracție extraordinar de mare și asta s-a văzut din prima zi a festivalului. De obicei, în prima zi, joia, este un număr mai mic de participanți, dar, în acest an, s-a simțit că le era dor, după pauza asta. Au fost în medie 65.000 de oameni pe zi, peste 260.000 în cele 4 zile de eveniment. Am avut un vârf de 70.000 de participanți sâmbătă. A fost cea mai numeroasă participare din toate edițiile Neversea de până acum”, spune acesta.
Organizarea festivalului Neversea ediția 2022 a costat circa 10 milioane de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„A fost mai scump să organizăm Neversea anul acesta. Noi am avut aproximativ 20.000 de abonamente vândute încă din 2020 și le-am oferit oamenilor șansa să le folosească la prima ediție de festival. Practic, acei oameni au venit exact pe biletele vândute în 2020, la prețurile din 2020, apoi abonamente pentru 2022 le-am pus în vânzare din 2021, cu prețuri ceva mai mari față de 2020, dar mult mai mici față de costurile actuale.
În fiecare an bugetul festivalului a fost mai mare pentru că, la fiecare ediție, încercăm să mai facem câte un upgrade. A fost dificil din punct de vedere financiar, pentru că tot ce înseamnă costuri în orice domeniu au înregistrat din martie 2022 o creștere de 20-30%. S-a resimțit și în cazul nostru”, continuă el.
Edi Chereji adaugă că ediția din 2023 a festivalului Neversea ar trebui să găzduiască mai mulți participanți față de cea de anul acesta.
„Anul acesta, pe anumite categorii de bilete, noi am fost sold out înainte cu 5 zile, dar solicitările au continuat să curgă și în zilele de festival. Deci, e clar că interes există și ne așteptăm ca, în 2023, să crească și mai mult interesul pentru Neversea. A început să fie perceput ca o destinație turistică de vară la malul mării. Pe viitor, va fi un punct important pe harta celor care vor să vină la evenimente din toată lumea. Un astfel de festival major, care se întâmplă pe o plajă nu prea mai există. Ne situăm oricum în top ca și număr de participanți”, afirmă acesta.
În 2019, festivalul Neversea a reușit să genereze pentru comunitate un aport de capital de peste 25 de milioane de euro.
„Pentru acest an, având în vedere că am avut un număr mai mare de participanți, creșterile de prețuri, sunt convins că bugetul va fi unul mai mare și probabil vom depăși 30 de milioane de euro, bani care merg către comunitate. Avem și o colaborare bună cu tot ce înseamnă autorități locale. Până la urmă, generăm un capital de imagine suficient de mare pentru oraș și pentru regiune, iar efectele financiare pe care le producem sunt și ele foarte importante”, mai spune Fondatorul Untold și Neversea.
Prețul unui abonament pentru Neversea a ajuns la 160 de euro, de la 120 de euro cât era în 2020.
„Oricum, prețul unui abonament pe 4 zile este de 2-3 ori mai mic față de orice alt festival din străinătate. Suntem conștienți că 80% din cei care vin sunt români și încercăm să facem festivalurile accesibile din punct de vedere financiar în primul rând pentru români”, precizează acesta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Tiberiu Stoian, Director General Exonia: O parte din costurile materiilor prime au crescut oarecum artificialEl adaugă că există și o schimbare majoră de comportament cu privire la felul în care oamenii își planifică concediile sau experiențele de tip festivaluri sau concert.
„Dacă în alți ani oamenii își planificau prezența la festival înainte cu 7-8 luni, acum am simțit că au acea teamă că s-ar putea întâmpla ceva, că ar putea apărea ceva neprevăzut care ar putea să ducă la neparticiparea la eveniment și blocarea unor sume de bani.
Acum, ei preferă să facă achizițiile și să blocheze sume de bani mai aproape de festival. Și la Untold în 2021, și la Neversea în 2022, cele mai multe vânzări au fost înainte cu o lună și jumătate. Atunci au început serios vânzările. În cazul achizițiilor de entertainment, pandemia a lăsat această teamă de a mai cumpăra în avans. Oamenii așteaptă să vadă ce se întâmplă și își fac atunci calcule.
Pentru noi, organizatorii, nu este un scenariu foarte fericit, pentru că asta înseamnă că va trebui să investim oarecum în blind. Nu ai cum să pregătești festivalul înainte cu o lună. Trebuie să fii hotărât cu mult timp înainte”, mai spune Edi Chereji.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Președintele BVB: Ciclul de listări se va relua din ultimul trimestru 2022- începutul 2023. Zgomotul armelor din Ucraina a speriat străinii. Bursa românească supraperformează piețelor europene. Miliardele românilor – așteptatePentru Untold ediția 2022, investiția se va ridica la 18 milioane de euro.
„Ne așteptăm să avem un număr mai mare de participanți față de 2019”, afirmă el.