Piața asigurărilor RCA ajunge, din nou, în mijlocul unui nou scandal, fiind invocate anumite condiții pe care Euroins, devenită cea mai mare companie de asigurări din țară după falimentul City Insurance, ar vrea, conform susținerii Patronatului Operatorilor de Service Auto (POSA), să le impună la plata despăgubirilor și care, în opinia organizației, ar limita drepturile păgubiților. De partea cealaltă, reprezentanții Euroins precizează că societatea nu a condiționat și nu va condiționa niciodată plata de despăgubiri - Vezi mai jos precizările integral.
„În momentul de față, Euroins dorește să introducă un contract, o așa-zisă declarație a păgubitului, prin care să-l văduvească de anumite drepturi. Săptămâna trecută, o parte din mandatari au primit niște solicitări de la Euroins prin care li se cerea să modifice formularul care a fost transmis către societatea de asigurări, sub pretextul că este singurul formular acceptat. Sau altă solicitare venea prin care i se transmitea că contul care a fost solicitat să se efectueze plata nu aparține persoanei prejudiciate”, susține, la PROFIT NEWS TV, Dan Barbu, Președintele POSA.
El interpretează că absolut toate cele 13 clauze din noul formular transmis de către Euroins ar fi abuzive.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Conform legislației în vigoare, 132/2017, dacă vorbim de cerere de despăgubire, nu este stabilit un format anume pentru acest formular sau un conținut anume. Deci păgubitul nu este obligat să transmită cererea de despăgubire pe un format anume al niciunei societăți de asigurări, cu atât mai mult un formular impus care este plin de clauze abuzive. Retransmiterea unei alte cereri de despăgubire nu face altceva decât să decaleze termenul de depunere și termenul de plata. Este un mod de a întârzia plata”, mai susține Dan Barbu.
El mai afirmă că, în realitate, societățile de asigurări și-ar dori ca toate operațiunile să le realizeze direct cu mandatorul, sărind din schemă service-urile auto.
„Pentru că pe acesta îl pot dirija în direcția în care doresc. Iar în momentul în care acesta a mandatat pe cineva, un service în speță, să-i reprezinte în relația cu respectiva societate de asigurări, service-ul respectiv știe foarte bine legislația, ce are de făcut în continuare, și cere drepturile corecte stabilite prin legislație. Sunt o sumedenie de lucruri pe care asiguratorii i le impun păgubiților contrar legislației aplicabile”, afirmă acesta.
Patronatul Operatorilor de Service Auto va solicita ASF să intervină în această dispută.
De partea cealaltă, reprezentanții Euroins precizează:
"Euroins nu a condiționat și nu va condiționa niciodată plata de despăgubiri.
În primul rând, procedurile sunt reglementate clar de Autoritatea de Supraveghere Financiară. În ultimele zile, singura modificare adusă de Euroins România în relația cu clienții ține de simplificarea procedurii prin care sunt deschise dosarele de daună. Mai precis, documentul prin care sunt solicitate despăgubiri a fost simplificat, procedura fiind transparentă, iar clienții aflând care sunt drepturile lor în relația cu compania de asigurare și cu service-urile auto.
Respingem aceste acuzații nefondate și vă readucem aminte că, începând cu Q4 2021, timpul necesar pentru plata despăgubirilor din partea Euroins a scăzut la mai puțin de 7 zile. Acest timp rapid de plată se datorează în special simplificării procedurilor interne și actelor pe care clienții sunt nevoiți să le completeze."
Euroins a fost înființată în 1994 sub denumirea Asitrans și practică doar asigurări generale. Din 2007, asigurătorul român este controlat de Euroins Insurance Group PLC – 98,5%, parte a grupului bulgar Eurohold.
Asigurătorul are peste 1,8 milioane de clienți activi, o rețea de 48 de agenții, mai mult de 500 de angajați și un portofoliu de peste 60 de produse de asigurare.