Deși 2022 a fost plin de provocări, retailerul de echipamente sportive Hervis a reușit să închidă anul pe creștere. Pentru 2023, compania se așteaptă ca provocările să continue, dar nu va stopa planurile de extindere.
„Am încheiat 2022 cu o creștere de două cifre față de 2019 și cu o creștere de o singură cifră față de 2021. Dar nu a fost un an ușor. În general, în 2022, am sesizat o lipsă de interes pentru produsele de lungă întrebuințare, precum biciclete. Lucrurile care au funcționat mai bine au fost cele mai ieftine, precum pantofi, textile, îmbrăcăminte de timp liber”, spune, la PROFIT NEWS TV George Pozdarie, CEO Hervis Sports.
El adaugă că în 2022 și vânzările online au scăzut semnificativ față de 2021 și 2020, iar „foarte mulți retaileri care funcționau doar în online au avut o surpriză neplăcută”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Mulți retaileri în 2020 au luat decizii extrem de dure, în sensul că au decis să închidă foarte multe magazine fizice și să mute totul în online pe baza experienței din 2020. Ei au uitat că omul este un animal social, că vrea să interacționeze, că vrea să fie văzut. În momentul în care s-au deschis magazinele și s-a liberalizat iarăși circulația omul s-a dus în centrele comerciale”, mai spune acesta.
Despre 2023, el afirmă că va fi, din nou, un an cu foarte multe provocări, inflația fiind cea mai mare.
„Anul 2023 va fi în primul rând o luptă pentru clienți, să încerci să atragi cel puțin același număr de clienți ca în 2022. Puterea de cumpărare o să lipsească în 2023, pentru că inflația nu a fost acoperită de creșterea veniturilor decât într-o mică măsură. Și atunci, automat va rezulta un gap între venituri și creșterea prețurilor.
Ceea ce noi sperăm este ca oamenii în continuare să-și dea seama de necesitatea practicării sportului în mod regulat. În România, doar 6,3% din populație pratică sport săptămânal. Dacă ne comparăm cu țările din nordul sau vestul Europei vorbim de 75% acolo. Deci există un potențial de creștere enorm”, precizează George Pozdarie.
O altă provocare care va caracteriza industria de retail și în 2023 este lipsa forței de muncă.
„Ne confruntăm cu o fluctuație imensă, vorbim de 100% pe an. Este foarte greu. Salariile mai mari nu sunt soluția. Momentan nu cred că există o soluție. Vom ajunge la un echilibru în momentul în care vom avea destulă forță de muncă probabil importată care va acoperi necesitatea pe zona asta de entry level”, subliniază CEO-ul Hervis.
Pentru 2023, retailerul are în plan noi deschideri de magazine atât în orașe în care este deja prezent, cât și în noi orașe, precum Giurgiu, Vaslui și Alba Iulia.