Inflația se resimte și în industria de textile, producătorii, furnizorii, dar și comercianții fiind deopotrivă afectați. Sunt estimate creșteri de prețuri cu până la 15% pentru produsele textile, în timp ce brandurile caută să-și relocheze producția.
„În zona de textile trebuie să ne așteptăm la niște scumpiri între 5 și 15% la raft, pentru că toate segmentele din lanțul de aprovizionare vin cu scumpiri. Peste această inflație mai apare și un strat generat de scumpirea la energie care, bineînțeles, impactează foarte mult costul final în partea de producție. Nu știm când se vor opri creșterile. E posibil să crească și mai puternic dacă lucrurile nu se stabilizează, costurile cu utilitățile urcă în continuare și sunt probleme pe lanțurile de aprovizionare. Deja au început să se dubleze facturile pe zona de electricitate și începem să avem creșteri de la aproape toți furnizorii de servicii”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Alin Copîndeanu, co-fondator și CEO Tudor Tailor, unul dintre principalii jucători din România pe segmentul de costume bărbătești made to measure (n.red. făcut la comandă).
El adaugă că producătorii au început să crească prețurile ca măsură de siguranță, acestea ajungând și până la 20%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Momentan sunt niște creșteri care cumva vor să tempereze și să nu ducă companiile într-o zonă de pierdere rapidă. E o creștere punctuala necesară, dar nu sunt convins că se va opri aici. Asta e mare problemă”, mai spune Alin Copîndeanu.
Potrivit acestuia, în ultimii ani au existat și foarte multe schimbări în ceea ce privește industria de textile, dar mai ales închideri ale capacităților de producție, motivele fiind diverse.
„Anumite facilități s-au închis sau și-au redus activitatea din lipsă de oameni, iar altele au închis pentru că acționarul avea un alt interes. Criza pandemică a fost un factor care a accelerat diminuarea activității de producție și o să fie din ce în ce mai dificil odată cu creșterea salariului, cu provocările care sunt în prezent. Încep sa fie probleme pe partea de producție. Multe branduri se uită la vecinii noștri sau în zona asiatică pentru producție”, continuă el.
Însă, în pofida tuturor acestor provocări, CEO-ul Tudor Tailor se așteaptă la o creștere pe zona de vânzări în ceea ce privește ținutele pentru evenimente.
„Cred că va fi un an bun. Ne așteptăm să se reia, încet-încet și evenimentele de business pentru că oamenii vor să socializeze, să iasă, să interacționeze. Și atunci, e o nevoie care își va reveni cumva spre ce se întâmpla în 2019. (...) E un segment în creștere. Trebuie să fim foarte atenți la partea de cifre, dezvoltare și să facem fiecare acțiuni foarte calculate”, afirmă acesta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Plafonarea tarifelor RCA - Sergiu Costache, Președinte XPRIMM: Pericolul cel mai mare este să apară noi falimente. Devine neprofitabil să mai vinzi asigurări autoDe altfel, el consideră că strategia întregii industrii de textile ar trebui să fie axată foarte mult pe export.
„Este important să avem niște piloni și în afara țării. Noi ne uităm pe zona de franciză. Suntem în discuții pentru a dezvolta franciza în afara țării. Avem discuții în SUA în momentul de față”, mai spune Alin Copîndeanu.
Compania estimează o cifră de afaceri de aproape 2 milioane de euro în 2021, aproape de suma înregistrată în 2019, de 1,5 milioane de euro.