Povestea SARTO bespoke, companie care confecționează costume business la comandă și oferă consiliere în domeniul vestimentar, a început, inițial, din pasiunea pe care Alexandru Drăgan și Matei Ladea, fondatorii business-ului, au avut-o pentru tot ce este frumos, elegant și rafinat.
Astfel, de la un blog care își propunea să educe corporațiile în materie de vestimentație de business, cei doi antreprenori au pivotat către un atelier care produce costume bărbătești, dat fiind faptul că și exista cerere în piață.
„Țineam training-uri în corporații, discutam despre dress coduri și tot ce înseamnă modul în care un corporatist se poate prezenta în fața colegilor, se poate simți bine în propria piele. SARTO bespoke a apărut ca și o consecință naturală, pentru că oamenii ne întrebau de unde își pot lua ceva frumos. Și atunci, ne-am gândim că putem oferi valoare pieței și putem ajuta bărbații din Romania prin a oferi și un produs finit”, relatează Alexandru Drăgan, co-fondator SARTO bespoke, brand de modă specializat în realizarea de costume.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În plus, având în vedere că imaginea are un rol foarte important în societate, o ținută adecvată poate oferi o multitudine de beneficii, de la încredere de sine și până la cum vrei să fii perceput în întâlnirile de business. Astfel că, bărbații care doresc să facă o impresie pozitivă și de durată ar trebui să aibă patru tipuri de costume în garderobă: business casual, business, black tie și white tie.
Alexandru Drăgan recomandă alegerea acelor ținute care oferă confort din punct de vedere termic, al lejerității și al mișcărilor.
„Toate acestea cumva conduc la o imagine și la a te simți bine și la a avea cea mai bună perspectivă raportată la interlocutor și la business-ul respectiv. Ținuta transmite încredere în primul rând, că ești confortabil cu tine însuți, că ai ajuns în momentul în care îți permiți să fii tu însuți. Transmite, de asemenea, și faptul că ești aici pentru a face business și pentru a oferi cele mai bune soluții, indiferent ce fel de expert ești și în ce arie ești expert”, explică antreprenorul, adăugând că „haina potențează și poate să contribuie, alături și de alte elemente, la o mai bună versiune a ta”.
Este important însă ca cei care întâmpină dificultăți în alegerea costumului potrivit să apeleze la un specialist în vestimentație, serviciu pe care SARTO bespoke îl oferă în cadrul atelierului său.
„Îți dă o altă perspectivă și un alt narativ asupra a ceea ce poți avea și ce poți face. Contactând un specialist, afli ce alte opțiuni mai există față de ceea ce știai tu. Un specialist te poate ajuta la optimizarea garderobei, a bugetului și, cumva, calibrare, configurare și congruență cu cea mai bună versiune a ta și cu ceea ce vrei să transmiți”, explică acesta, recomandând totodată ca accesorizarea să se facă cât mai simplu.
Mai exact, la un costum de business pot fi adăugate accesorii precum butoni pentru cămașă, un ac pin, batistă de buzunar, care poate fi purtată atât în timpul zilei, cât și în timpul serii, însă nu într-un contrast foarte puternic, și, eventual, ceas sau un inel.
De asemenea și research-ul este important înainte de a alege ce ținută să porți la o anumită ocazie sau întâlnire. Alexandru Drăgan le recomandă bărbaților să se informeze legat de persoanele cu care urmează să se întâlnească, de locație, dacă există un anumit dress code sau un anumit protocol.
„E bine să-ți faci un pic de research ca să nu fi luat prin surprindere. În funcție de importanță, este bine să ai niște ținute pe care știi că le poți folosi. Avem ținutele până în ora 18 și după ora 18.
După ora 18, de obicei, sunt ținutele de seară, pentru evenimente, iar până în ora 18 avem ținute business casual, casual, ținute poate sport, business”, precizează co-fondatorul SARTO bespoke
Iar dacă pe alte segmente moda se reinventează de la un sezon la altul, în ceea ce privește segmentul de business, Alexandru Drăgan afirmă că, în continuare, clasicul va rămâne printre preferințele designerilor.
„Business-ul este continuativ ca și repere, ca și anumite contexte, ca și materiale și țesături. Vorbim de un costum bleumarin, gri uni, care au fost și în anii 1900 și vor fi și acum și, poate, și peste 10 ani. Nu prea există o segmentare.
Evident că, după pandemie, au apărut anumite trenduri și tendințe. A apărut o tendință puternică de deformalizare, de a renunța la cravată. Dar lumea o să înceapă din nou să poarte cravată. Pandemia a dat un pic de pauză, însă lucrurile au revenit la normal, începem din nou să revenim la ținutele care ne-au ajutat să ajungem unde suntem”, afirmă expertul.