După Renault, Nissan, Toyota, a venit rândul grupului Volkswagen să caute retragerea completă de pe piața din Rusia, după ce anterior a oprit producția la scurt timp de la declanșarea războiului din Ucraina. Presa germană scrie că VW Group caută investitori care să fie dispuși să plătească o sumă corespunzătoare pe uzina din apropiere de Moscova.
Volkswagen Group analizează mai multe scenarii în legătură cu afacerea pe care o are în Rusia, iar acum este luată în calcul varianta în care facilitățile de producție să fie vândute. Chiar dacă alte companii, cum sunt Renault sau Nissan, au vândut pentru numai o rublă fabricile pe care le cumpăraseră cu mulți bani de la companii de stat rusești, Volkswagen este interesată să obțină cât mai mulți bani pentru facilitățile din această țară, potrivit informațiilor Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Uzina din Kaluga are peste 4.000 de angajați și a fost construită de VW de la zero, în 2006. Fabrica a fost folosită pentru asamblarea modelelor VW și Skoda, dar și a motoarelor care echipează aceste mașini. Cu o capacitate de peste 200.000 de autoturisme anual, fabrica a înglobat investiții care depășesc 1 miliarde de euro în cei 15 ani de funcționare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Informații despre o posibilă vânzare către Asia Auto, o companie din Kazahstan, au mai apărut în urmă cu 3-4 luni, însă nu s-au confirmat la acel moment.
Publicația citată susține că reprezentanți ai VW au declarat că în cadrul companiei există dorința de retragere completă din Rusia, astfel că o posibilă vânzare este soluția cea mai la îndemână, cu condiția să fie găsit investitorul interesat. Prelungirea fără termen a războiului și mai ales degradarea masivă a potențialului pieței ruse de automobile sunt factori suplimentari care accelerează intenția de vânzare a facilităților VW din Rusia.
Volkswagen a oprit producția în uzina din Rusia încă din luna februarie, la scurt timp după invazia Ucrainei, iar în decurs de câteva săptămâni a suspendat toate activitățile comerciale ale companiei locale. De asemenea, VW a oprit și parteneriatul cu compania rusă GAZ, prin intermediul căruia producea alte modele destinate pieței locale.