Grupul canadian Magna, producător de componente auto și subcontractor de automobile, a decis să construiască o nouă uzină de șasiuri și caroserii în Europa, în apropiere de Budapesta.
Ungaria a reușit să atragă o nouă investiție în industria auto, realizată de unul dintre cei mai mari producători de componente, Magna. Compania canadiană a anunțată că va începe lucrările la noua uzină în localitatea Vecses, aflată la numai 250 de km de România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Uzina va avea o suprafață de 419.000 de metri pătrați și va crea 240 de locuri de muncă, începând din 2025, dată la care a fost programat startul producției, numărul angajaților urmând să crească ulterior.
Magna nu a oferit detalii privind clienții care vor beneficia de producția acestei uzine, precizând doar că este vorba despre „doi producători OEM premium”. Atât grupul VW, cât și BMW și Mercedes au uzine în Ungaria, astfel că oricare dintre aceștia ar putea fi client al noii uzine Magna.
Investiția anunțată de companie se ridică la peste 50 de milioane de euro.
„De zeci de ani, Magna a apreciat talentul în producție și inginerie din Europa de Est și suntem încântați să ne extindem din nou operațiunile și să creăm noi locuri de muncă în regiune”, a declarat John O'Hara, președintele Magna Body and Chassis Group.
Magna are peste 100 de unități de producție în Europa, majoritatea fiind unități de mici dimensiuni amplasate lângă fabricilor constructorilor auto, așa cum se întâmplă și în România, unde compania are două unități de producție, cu un total de 600 de angajați. Magna are însă în Europa și propria uzină completă, în Graz, Austria, unde asamblează automobile sub contract, pentru parteneri, cel mai nou client fiind INEOS, care urmează să producă în uzina Magna un automobil electric. Cea mai mare prezență a companiei este în Germania, unde sunt 31 de unități de producție și 24 de centre de inginerie și dezvoltare, cu un total de peste 14.000 de angajați.
CITEȘTE ȘI Volvo amână începerea producției SUV-ului EX90 pentru anul viitorMagna a obținut în primul trimestru al acestui an venituri de 10,6 miliarde dolari, cu aproximativ un miliard peste valoarea din 2022, cu un profit operațional de 275 milioane de dolari, în scădere față de anul anterior.
Compania a motivat scăderea prin creșterea costurilor de producție, dar și prin „ineficiența operațională la una din facilitățile din Europa” și prin creșterea costurilor de inginerie, inclusiv cele pentru electrificare. Afacerea cu caroserii și șasiuri a fost cea mai mare și în acest trimestru, cu 4,4 miliarde dolari venituri, urmată de „Power & Vision”.