Telekom Ungaria a decis să continue testarea săptămânii de lucru de patru zile, ca urmare a satisfacției manifestate de angajați și a creșterii eficienței lor individuale, a declarat Zsuzsanna Friedl, Chief People Officer al Telekom Ungaria, citată de MTI.
În cadrul conferinței “Pot fi 4?” al companiei de telecomunicații, specialistul a amintit că la Telekom Ungaria, primul proiect-pilot a fost lansat anul acesta, în perioada iulie-octombrie, când 150 de persoane care lucrează în patru domenii diferite din cadrul companiei au lucrat cu un program de lucru de patru zile.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania a măsurat în mod continuu performanța colegilor care au participat la perioada de testare și a descoperit căm deși aceștia au petrecut cu 20% mai puțin timp la locul de muncă (8 ore pe zi, 4 zile pe săptămână), eficiența lor individuală s-a îmbunătățit, în medie, cu 10%.
Măsurătorile au arătat, de asemenea, că în cadrul proiectului-pilot, satisfacția angajaților care au lucrat 4 zile a ajuns la 94%, în timp rata satisfacției din cadrul întregii companii a fost de 78%. 92% dintre cei care au un program de lucru de 4 zile au semnalat și faptul că au reușit să ajungă la un echilibru între viața profesională și viața privată.
”Prin urmare, Telekom Ungaria a decis dublarea numărului de participanți și începerea unei a doua perioade de testare a programului de lucru de patru zile, pentru o perioadă de șase luni, de la 1 februarie 2023, inclusiv în domenii noi. În cadrul noii perioade de testare, angajații vor lucra 36 de ore pe săptămână, iar compania vrea să știe “cum se va descurca cu un astfel de program de lucru” o echipă formată exclusiv din developeri IT”, a spus Zsuzsanna Friedl.
Specialistul a subliniat că în timpul primului proiect-pilot de introducere a programului de lucru de patru zile, angajaților li s-a asigurat același salariu față de perioada anterioară, iar acesta este un obiectiv-cheie și în viitor.