Guvernul român consideră în mod cert că principalul său obiectiv constă în creșterea veniturilor, cel puțin așa se explică de ce nu reduce impozitele incluse în prețul carburanților, scrie publicația ungară Napi Gazdaság.
Chiar dacă într-o măsură mai mică, dar timp de câteva zile a scăzut prețul carburanților la benzinăriile din România, însă după aceea a început din nou să crească – scria Maszol. După 14 iunie prețul benzinei a depășit în toată țara 9 lei, arată Rador.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În majoritatea statelor membre UE, prețul carburanților este reglementat de autorități. Recent Croația a anunțat că îngheață prețurile. Deocamdată Cabinetul Ciucă se opune presiunii sociale în creștere, iar membrii guvernului preferă mai degrabă să tacă, eventual ocolesc subiectul când vine vorba de intervenția autorităților asupra prețurilor,mai arată presa ungară.
Nu este vorba de ceva întâmplător, mai ales că statul câștigă serios de pe urma carburanților, iar prețurile astronomice îngrașă și mai mult bugetul. „Impozitul după producerea și distribuirea carburanților și cel pe venit sunt responsabile pentru o mare parte a prețului plătit de consumator.(…) O parte a sumei plătite pentru benzină (39%) și motorină (36%) intră în bugetul statului sub forma impozitului pe venit”, se menționează într-un studiu întocmit de experții universității din Cluj și din București.
În Polonia, TVA pentru carburanți a fost redus la zero. Dacă guvernul de la București ar urma exemplul polonez, această măsură ar duce la o scădere a veniturilor cu cel puțin 5 miliarde lei, sumă ce nu ar putea fi completată decât probabil prin îndatorare.