Unii hotelieri din Bulgaria nu vor mai avea pachete all-inclusive anul viitor, din cauza creșterii prețurilor la alimente, potrivit Asociației Bulgare de Hoteluri și Restaurante din Varna.
Totuși, alți experți din industrie spun că, pentru a fi competitivi pe piața turistică, hotelierii trebuie să furnizeze servicii all-inclusive.
"Există o neînțelegere generală a ceea ce este all-inclusive. În Turcia, de exemplu, sunt multe hoteluri care preferă strategia all-inclusive pentru că sunt situate în mijlocul deșertului. Nu este nimic de văzut în apropiere, deci serviciul lor este axat pe menținerea turiștilor în complex.
Grecia a respins all-inclusive în majoritatea locurilor, pentru că grecii își prețuiesc tavernele și au spus că vor să păstreze economia locală cu ele.
Stațiunile noastre de la Marea Neagră au fost create pe bază de all-inclusive, deoarece nu era loc pentru oaspeți să mănânce în afara hotelului. All inclusive este în Bulgaria de mai bine de 60 de ani și va continua să existe, unde serviciul funcționează pentru beneficiul hotelierii”, a declarat la BNT Rumen Drăgănov, director al Institutului de Analiză și Evaluare a Turismului.
Serviciul all-inclusive crește însă constant ca preț, iar acest lucru crește prețurile pentru vacanțele la mare. Prin urmare, unii hotelieri oferă acum doar micul dejun sau micul dejun și cina.
„Anul acesta, prețurile au ajuns la 700 până la 900 de leva pe cameră cu pachet all-inclusive. Vrem să fim mai competitivi, vrem să oferim turiștilor posibilitatea de a alege, pentru că sunt turiști care la prânz preferă să meargă în excursie, să fie în afara complexului hotelier”, a declarat președintele Asociației Bulgare de Hoteluri și Restaurante din Varna, Pavlin Kosev.
Potrivit experților din industrie, echilibrul între preț și calitate al ofertelor all-inclusive este dificil. Din cauza creșterii prețurilor la alimente, vacanța de vara viitoare va costa cu aproximativ 5-10% mai mult.