Grupul suedez H&M, al doilea mare retailer de modă din lume, a decis să își vândă operațiunile din Rusia și să se retragă complet de pe această piață, la câteva luni după ce și-a sistat vânzările în țară, în urma invaziei ruse din Ucraina.
Lichidarea operațiunilor din Rusia va genera costuri excepționale de 2 miliarde de coroane suedeze (191 milioane dolari) în trimestrul al treilea, cu un impact de circa 1 miliard de coroane asupra fluxurilor de numerar.
"După o analiză atentă, considerăm că este imposibil, având în vedere situația actuală, să ne continuăm activitatea în Rusia", a declarat directorul general al grupului, Helena Helmersson.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
H&M intenționează să redeschidă temporar magazinele din Rusia, în vederea vânzării stocurilor rămase.
În prezent, toate cele 181 de magazine H&M din Rusia, Belarus și Ucraina sunt închise. Împreună, magazinele aveau aproximativ 7.500 de angajați și au contribuit cu circa 10% la profitul operațional al grupului înainte de pandemia de coronavirus, în anul financiar 2019, potrivit MarketWatch.
Cu sediul la Stockholm, H&M este al doilea mare retailer de modă la nivel global, după grupul spaniol Inditex, având operațiuni în 74 de țări și o rețea de aproximativ 4.800 de magazine.