Atenționare către românii care vor vacanțe în Bulgaria. Trecerea la euro scumpește hotelurile

Tarifele pachetelor turistice din Bulgaria ar putea crește în primăvară cu aproximativ 5-10%, estimează o platformă online de turism din România, după trecerea la moneda euro.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Atenționare către românii care vor vacanțe în Bulgaria. Trecerea la euro scumpește hotelurile

Majorarea va fi determinată de prețurile mai mari pe care hotelurile și pensiunile le vor plăti în 2026 pentru aprovizionare, utilități și forță de muncă, arată Travel Planner.

Românii care aleg Bulgaria pentru vacanța de vară preferă stațiunile Nisipurile de Aur, Albena, Sunny Beach, Constantin și Elena, dar în ultimii doi ani a existat un interes tot mai mare pentru Sveti Vlas datorită hotelurilor noi, premium, scrie Agerpres.

Călin Georgescu rămâne sub control judiciar pentru încă 60 de zile CITEȘTE ȘI Călin Georgescu rămâne sub control judiciar pentru încă 60 de zile

Tarifele pentru o săptămână la mare în Bulgaria în vara anului 2026 variază, în prezent, între 170 și 1.100 de euro de persoană. Astfel, o vacanță de șapte nopți la un hotel premium (5 stele) în Bulgaria pentru începutul lunii iulie 2026 costă între 550 și 1.100 de euro de persoană, în funcție de varianta aleasă (mic dejun, demipensiune sau all inclusive), în timp ce la un hotel superior (4-5 stele) între 440 și 1.000 de euro de persoană, potrivit datelor platformei.

O săptămână la un hotel din categoria convenabil (în general 4 stele) costă între 250 și 1.000 de euro, iar la un hotel din categoria 'pentru toți' (3-4 stele) prețurile sunt de la 170 la 700 de euro.

'Pentru sezonul următor am observat deja din toamnă o majorare de 5-10% și este posibil să apară un avans similar în primăvară. Practic, este posibil ca unii hotelieri să crească de două ori prețurile. Dacă vor fi două majorări, cred că am putea ajunge la o medie de creștere a prețurilor de 7-15% pentru anul următor, dar este posibil să fie și hoteluri care să nu crească tarifele în primăvară - fiecare hotel își va calcula în funcție de inflație, de așteptări și ori își va asuma această creștere ori va face măriri suplimentare. Dar mulți estimează să aibă prețuri mai mari la furnizori, la alimente, utilități, forță de muncă, iar toate acestea se vor vedea în costuri. De aceea, recomandăm turiștilor să își cumpere pachetele în perioada de early booking pentru a evita o posibilă nouă scumpire în primăvară, dar mai ales că acum își pot alege dintr-o diversitate mult mai mare de oferte', a afirmat Sebastian Constantinescu, fondator și CEO al Travel Planner, citat în comunicatul tur-operatorului.

FOTO Investiție în România cu sprijinul Ungariei. Fundația Pro Economica alocă 8,5 milioane de euro pentru un complex turistic din Harghita CITEȘTE ȘI FOTO Investiție în România cu sprijinul Ungariei. Fundația Pro Economica alocă 8,5 milioane de euro pentru un complex turistic din Harghita

În perioada mai-octombrie 2025, Bulgaria a atras aproximativ 2,5 milioane de turiști din UE, românii reprezentând 31% dintre aceștia, conform datelor Institutului Național de Statistică din Bulgaria. De asemenea, în august, românii au reprezentat aproape 43% (în jur de 360.000 de persoane) dintre turiștii din UE care au vizitat Bulgaria, aceasta fiind și luna cu cei mai mulți turiști străini (în jur de 845.000). Astfel, românii sunt pe primul loc în topul turiștilor în Bulgaria, locurile următoare fiind disputate de la lună la lună între turiștii din Germania, Polonia, Grecia și Cehia.

'În jur de 80-85% dintre turiști aleg stațiunile de pe litoral, restul vizitând Sofia, regiunea Veliko Târnovo sau stațiunile de la munte. Noi credem că perioada de early booking - între noiembrie și februarie - este cea mai potrivită pentru rezervări, pentru că atunci turiștii își pot alege hotelul preferat și pot plăti un preț mult mai mic. Aceasta este perioada în care hotelurile au reduceri, iar hotelurile bune se vând foarte repede acum. Noi ne așteptăm ca în 2026, ca urmare a situației economice, românii să considere Bulgaria cea mai atractivă destinație din Europa și să o aleagă în fața unor țări precum Grecia și Turcia', a adăugat Constantinescu.

Cum faci fotografii alb-negru cu impact: lumină, filtre digitale și controlul granulației CITEȘTE ȘI Cum faci fotografii alb-negru cu impact: lumină, filtre digitale și controlul granulației

Travel Planner este o companie și platformă online de turism fondată în 2007 care a înregistrat vânzări de 30 de milioane de euro în 2024, iar pentru anul acesta managementul companiei estimează venituri similare. Compania oferă vacanțe în Bulgaria, Grecia și Turcia, însă este specializată pe destinația Bulgaria, în cei 18 de ani de la lansare având peste 500.000 de clienți pentru sejururi în țara vecină. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0904 +0.0006+0.01 %
1 USD4.3406 -0.0087-0.20 %
1 GBP5.8057 -0.0122-0.21 %
1 CHF5.4586 +0.0071+0.13 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Cotidianul.ro
Playtech.ro
Cele mai citite