Tichetele de vacanță au determinat în ultimul an atât prelungirea sezonului estival, înregistrându-se creșteri a vânzărilor cu precădere în lunile mai, iunie și septembrie, aceeași tendință fiind observată și pentru stațiunile montane și cele balneoclimaterice.
Foarte mulți dintre beneficiarii tichetelor își rezervă vacanțele de vară cu șapte luni mai devreme, la capetele de sezon, în lunile mai, iunie și septembrie, afirmă Alin Burcea, CEO al touroperatorului Paralela 45, potrivit Agerpres. Alin Burcea, consideră însă că acordarea voucherelor de vacanță constituie o soluție pentru turismul românesc doar pe termen mediu și scurt, România trebuind să se axeze pe atragerea de turiști străini.
Directorul general al agenției "Paradis- Vacanțe de vis", una dintre cele cu vânzările cele mai mari pentru litoralul românesc, Aurelian Marin, a menționatcă hotelurile de la malul mării sunt principala țintă a beneficiarilor de vouchere.
Proprietarul agenției Bibi Touring, Adrian Voican, spune că 30% din vânzările pe care le are în România sunt prin tichetele de vacanță, apreciind că această inițiativă reprezintă un adevărat plan de reconstrucție a turismului românesc.