Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT), alături de Alianța pentru Turism, este partener în cadrul celei de-a doua ediții a competiției "Destinația anului 2022", o importantă acțiune de promovare a turismului intern, care are drept scop popularizarea locurilor emblematice ale României în mediul online.
"Invit toți românii să nominalizeze, în această primă etapă a competiției, orașele și localitățile turistice pe care le iubesc și vor să le vadă incluse în topul destinațiilor cele mai mai atractive din țara noastră! Preferințele pot fi exprimate până pe data de 10 aprilie, atunci când se va stabili podiumul pe categorii și regiuni istorice", a declarat ministrul Antreprenoriatului și Turismului, Constantin-Daniel Cadariu.
Până în acest moment, au fost înregistrate mii de nominalizări pe www.destinatiaanului.ro.
La categoria "City Break", pe lângă Oradea, Iași sau Brăila, finaliste ale ediției de anul trecut, mulți români recomandă Brașovul, Clujul, Timișoara, Sibiul, Alba Iulia, dar și Craiova, Târgoviște, Brăila, Tulcea, Hunedoara și Piatra Neamț, scrie Agerpres.
Surprize apar și la categoria "Localități turistice", unde nume noi ca Valea Doftanei, Brezoi, Sfântul Gheorghe (Delta Dunării), Rimetea, Breb, Slănic Moldova sau Vatra Dornei au strâns cele mai multe recomandări până acum.
Cele 6 destinații cu cele mai mari scoruri vor beneficia ulterior de promovare națională intensă în lunile mai-august atât pe social media, cât și prin emisiunile Destinația Anului difuzate pe PRIMA TV.
În următoarea etapă, juriul prezidat de Dragoș Anastasiu (Alianța Pentru Turism) va acorda voturile celor mai atractive destinații pe baza înscrierilor și ale unor criterii care cuprind investițiile făcute în infrastructura turistică și acțiunile de comunicare realizate în ultimii doi ani. Votul juriului va conta pentru 1/3 din scor, iar numărul nominalizărilor pentru celelalte doua treimi.
Juriul acestei etape este format din 20 de experți și influenceri de turism.