Turiștii români în Germania preferă sejururile lungi, de peste paru zile, și au un buget zilnic de aproximativ 64 euro, față de un american sau un olandez, care cheltuiesc peste 120 de euro pe zi, a declarat marți Cristian Sallai, director de marketing la Organizația Germană pentru Turism, pentru Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Muntenegru, România și Bulgaria, într-o conferință de presă la București.
Germania îl celebrează în acest an, în mai multe orașe, pe călugărul reformator Martin Luther, cel care în urmă cu 500 de ani și-a afișat cele 95 de teze la poarta bisericii castelului din Wittenberg și a dat nașterii mișcării protestante, punând capăt monopolului Bisericii Catolice în vestul Europei, scrie News.ro.
Conform celor mai recente date ale Institutului Federal de Statistică, în anul 2016 Germania a înregistrat peste 880.000 de înnoptări ale turiștilor români, în creștere cu 10% față de anul anterior, una dintre cele mai mari avansuri din regiune.
”Pentru 2017 estimăm o creștere între 4 și 8 procente față de cele peste 880.000 de înnoptări, adică undeva spre 900.000 de înnoptări ale cetățenilor români. În medie ei cheltuiesc 64 de euro pe zi, iar vizitele sunt în proporție de 81% de peste patru înnptări. Sunt foate puține vizitele de scurtă durată”, a afirmat Sallai.
Cei 64 de euro sunt cheltuielile măsurabile, de transport și cazare și cheltuieli estimate pe baza unui studiu pe care îl face Organizația Germană de Turism.
Ca tendință, românii care călătoresc în scop de afaceri stau doar o noapte, în timp ce turiștii care merg în vizită în Germania stau de regulă în medie patru nopți.
În Germania, cel mai vizitat land este Bavaria, unde merg peste 27% din români, urmat de Baden-Württemberg (20%), Hessen (15%) și Berlin.
Din Europa, cei mai mulți turiști trăini din Germania vin din Olanda și cheltuiește, în medie, 120 euro pe zi.
De asemenea, un turist american cheltuiește peste 120 de euro pe zi în Germania și, de obicei, închiriază mașini și vizitează întreaga țară, dar și țările vecine.
Dintre europeni, românii sunt în primele zece naționalități dintre turiștii care vizitează Germania.
”La nivelul anului trecut, am avut în Germania mai mulți turiști europeni decât asiatici, al căror număr a scăzut față de anii anteriori, din cauza atentatelor. Însă Germania este o țară stabilă. Vom oferi mereu produse sigure”, a declarat director de comunciare al Organizației Germane pentru Turism, Tijana Duričić.
Ambasadorul Germaniei la București subliniază că Europa rămâne o destinație sigură pentru turiști, un avantaj important pe piața turistică mondială.
”Evenimente precum cele din Germania, Londra, Paris arată un singur lucru: trăim într-un mediu care nu este complet sigur. Trebuie să ne protejăm. Călătorului obișnuit i-aș spune că niciunde în lume nu este 100% în siguranță. Dar, din fericire, trăim în unul din cele mai sigure locuri din lume, iar turiștii, românii, știu să își cântărească șansele”, a precizat ambasadorul Germaniei la București, Cord Meier-Klodt.
Circa 69% dintre turiștii români în Germania aleg să călătorească cu mașina, însă este în creștere numărul celor ce preferă avionul (19% din totalul turiștilor români în Germania) și autocarul (10%).
Conform statisticilor, turiștii își planifică din timp vacanțele (57%) și aleg în continuare să își rezerve vacanțele prin intermediul agențiilor de turism (31% din total).
În ceea ce privește scopul călătoriei, 44% dintre turiștii români își petrec vacanța în Germania în timp ce 29% vin în interes de serviciu.
Majoritatea turiștilor care aleg Germania ca destinație turistică fac parte din generația tânără, cu vârste cuprinse între 15-34 de ani (49%). Numărul turiștilor de peste 55 de ani reprezintă 27% din total celor care vizitează Germania.
În 2016, Germania a înregistrat o creștere de 1,4% a numărului de turiști străini comparativ cu 2015, depășind 80 de milioare de înnoptări.
Germania este a doua opțiune de călătorie în topul celor mai populare destinații turistice pentru europeni, cu 53,7 milioane de excursii organizate din Europa, după Spania care a înregistrat o crestere de 10%, iar Franța se află pe locul al treilea.