Athénée Palace, una dintre clădirile emblematice ale Bucureștiului, cu o istorie de peste un secol, parte din grupul ANA Hotels, controlat de George Copos, este luată în calcul să funcționeze sub brandul InterContinental începând cu 1 ianuarie 2023, după 26 de ani în care hotelul a fost afiliat lanțului hotelier Hilton, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Din 1996, hotelul Athénée Palace este operat pe baza unui contract de management de către lanțul american Hilton Worldwide Holdings, contract care expiră însă la finalul acestui an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Planul luat acum în calcul este ca, de anul viitor, hotelul să fie trecut sub brandul InterContinental, care a părăsit recent clădirea-simbol din centrul Capitalei.
Contactat de Profit.ro, omul de afaceri George Copos nu a dorit să răspundă pe tema schimbării brandului sub care va funcționa hotelul.
La rândul lor, reprezentanții ANA Hotels, ai Hilton și cei ai InterContinental nu au răspuns până la acest moment.
Hotelul Athénée Palace Hilton este parte integrantă a grupului hotelier „ANA Hotels”, care deține si operează de asemenea hotelurile „Crowne Plaza” București, trei unități hoteliere la Poiana Brașov – „Sport”, „Bradul” și „Poiana”, și Hotelul „Europa”, cu centrul SPA „ANA Aslan Health Spa” din Eforie Nord.
CITEȘTE ȘI Anastasiu: Noi nu avem un brand, am avut un logoInvestiția provine atât din surse proprii, cât și dintr-un credit pe care compania l-a contractat de la BRD.
Ana Hotels a încheiat anul trecut cu afaceri de circa 87 milioane de lei, o creștere de circa 40% față de 51 de milioane de lei, rulaj înregistrat în anul precedent. Compania a revenit pe profit în 2021, de la pierderi de aproape 19,2 milioane de lei în 2020, primul an al pandemiei. În 2019, Ana Hotels consemna un profit net de 37,3 milioane de lei.
Cu un hotel mai puțin
InterContinental Hotel Group (IHG) este unul dintre cele mai mari lanțuri hotelier din lume, cu 17 branduri în portofoliu și circa 6.000 de unități afiliate. Printre brandurile grupului se numără InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, Indigo, Regent, Kimpton, Voco, dar și altele, o parte dintre acestea fiind deja operaționale în România.
Pe piața locală, grupul InterContinental este prezent, începând cu 31 decembrie 2021, cu un hotel mai puțin, după ce compania Hotelieră InterContinental România, care administrează hotelul InterContinental din centrul Capitalei, și-a încheiat contractul de management.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV PROFIT NEWS TV Ministrul Turismului revigorează frunza Elenei Udrea ca brand de țară: Am dat 30 milioane euro și de 12 ani stă nefolosită„IHG Hotels & Resorts și Compania Hotelieră Intercontinental România SA, care deține hotelul, au ajuns la o decizie comună de a înceta acordul de management hotelier pentru InterContinental București. Proprietatea va părăsi oficial sistemul IHG Hotels & Resorts pe 31 decembrie 2021“, a declarat la vremea respectivă, pentru Profit.ro, un purtător de cuvânt al lanțului hotelier.
Hotelul va intra, totodată, de la 1 ianuarie, într-un amplu proiect de renovare și modernizare, în urma unor investiții de 21 de milioane de euro. Lucrările sunt programate să fie finalizate în 2024.