Strategia de marketing a turismului românesc va fi lansată la sfârșitul lunii viitoare, proiectul urmând a reconceptualiza formele de turism cheie, printre care cel rural, de aventură sau turismul de sănătate și de wellness, a declarat joi pentru News.ro președintele ANT, Anca Pavel-Nedea. România este o destinație care nu poate fi rezumată la un singur model turistic, având în vedere că permite practicarea mai multor forme de turism pe teritoriul sau, inclusiv a celor de nișă, subliniază Nedea necesitatea noii strategii.
"Strategia încearcă să maximezeze aplicarea strategiilor anterioare, să definească noi direcții și, mai ales, să înlocuiască mentalități și instrumente de lucru, astăzi nefuncționale, cu un suflu nou, inovativ, adaptat erei competitive și dinamice în care se află turismul mondial în prezent", a spus președintele ANT.
Specialiștii Autorității Naționale pentru Turism și cei din domeniul turismului lucrează de mai bine de șase luni la acest proiect.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Strategia se dorește a fi punctul de plecare pentru repoziționarea României pe piețele internaționale, prin promovarea intensivă a atuu-urilor naționale, în termeni de diversitate culturală, patrimoniu natural, farmec rural, locuri de legendă, reconceptualizând formele de turism cheie (vorbim aici despre turismul rural, turismul în natură și de aventură, turismul de sănătate și de wellness, turismul cultural, city break și new-entry-urile, turismul de afaceri și turismul pe litoral), mizând pe experiențele autentice, care definesc România ca pe o destinație pe care nu trebuie să o ratezi", a adăugat Nedea.
Președintele autorității afirmă că România este o destinație inedită, misterioasă, aparte, care nu poate fi rezumată la un singur model turistic, având în vedere că permite practicarea mai multor forme de turism pe teritoriul sau, inclusiv a celor de nișă.
"E timpul să transformăm diversitatea și valorile autentice în avantaje competitive, prin promovarea experiențelor turistice, care 'învăluie' turistul și îl poartă pe un traseu cât mai divers, într-o manieră orchestrată, transformând fiecare călătorie în România într-o experiență unică, irepetabilă și personală”, a mai spus Anca Pavel-Nedea.
Aceasta spune că "lumea se schimbă cu viteza internetului", iar România ca destinație se adaptează.
De asemenea, în luna septembrie, ANT va demara o caravană prin țară, împreună cu Google România.
"Acțiunile de implementare a conceptului de OMD (Organizațiile de Management al Destinațiilor, n.r.) vor fi intensificate începând cu luna septembrie a acestui an, când se va demara, alături de Google România, o caravană prin toate regiunile țării, al cărei scop este acela de a instrui reprezentanții autorităților locale și formelor asociative din mediul privat, cu privire la beneficiile instituționalizării acestui tip de partneriat public-privat", mai spune reprezentantul ANT.
Nedea precizează că prin această strategie se pune un accent deosebit și pe promovarea României în mediul digital, prin crearea campaniilor online integrate, incluzând campanii virale și activitati creatoare de conținut pe rețelele de socializare, folosind instrumentele eficiente ale noilor tehnologii.