Specialist în turism: Hotelurile business și agențiile care vând turism intern vor ieși primele din criză

Specialist în turism: Hotelurile business și agențiile care vând turism intern vor ieși primele din criză
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 16 apr 2020

Hotelurile de business și agențiile care asigură business travel, dar și hotelurile și agențiile care se bazează pe turismul intern vor fi primele care vor ieși din criza generată de pandemia de coronavirus, iar Delta Dunării și zonele rurale care au hoteluri și pensiuni bune vor fi primele care îi vor reatrage pe turiștii străini, consideră Simion Alb, specialist în turism și fost director, timp de două decenii, al Biroului de Promovare al României de la New York.

Simion Alb citează un studiu realizat recent de compania de cercetări de piață "Arival", care anticipează că durata restricțiilor de călătorie va putea fi cuprinsă între două luni (scenariul optimist) și patru luni (scenariul pesimist) și că revenirea la 70% până la 90% din cererea pentru călătorii și vacanțe înregistrată în anul 2019 va putea să dureze între 12 și 18 luni.

Urmărește-ne și pe Google News

Alb crede că în lipsa altei pandemii, catastrofe naturale sau instabilitate politică, România va intra în luna iunie pe drumul de întoarcere la normalitate. "Hotelurile și agențiile de turism care se adresează în principal persoanelor care vor călători în scop de afaceri vor reveni primele la un volum decent de activitate. Vor urma hotelurile și agențiile în al căror mix de activitate predomină turismul intern. Hotelurile mici și pensiunile puțin aglomerate vor avea un ușor avantaj competitiv, iar Delta Dunării și zonele rurale (relativ ușor accesibile) care au hoteluri și pensiuni foarte bune sunt primele care vor putea să îi determine pe turiștii străini să descopere sau să revină în România. Nu este exclus ca în lunile august și septembrie să înregistrăm un număr însemnat de turiști străini (independenți sau grupuri mici)", spune Alb pentru Profit.ro.

Director de hotel: Firmele din turism să nu spere la profit, ci doar să supraviețuiască. Există însă și un avantaj CITEȘTE ȘI Director de hotel: Firmele din turism să nu spere la profit, ci doar să supraviețuiască. Există însă și un avantaj

Pentru toate hotelurile și agențiile care se adresează categoriilor de turiști și vizitatori menționate va fi esențial să acorde atenție deosebită curățeniei și igienei și să facă foarte bine cunoscute eforturile pentru eliminarea riscului de îmbolnăvire, adaugă Alb.

Potrivit acestuia, agențiile de turism care sunt specializate în oferirea de călătorii în străinătate vor înregistra cerere în principal pentru destinații accesibile cu autoturismul și vor trebui să găsească, în colaborare cu companiile aeriene, soluții economice pentru distanțare în timpul călătoriei cu avionul charter.

"Avem, poate, astăzi, mai multe incertitudini și dezamăgiri decât speranțe, însă este esențial ca mediul privat să fie consultat și implicat nemijlocit în pregătirea planurilor pentru viitor și a programului de măsuri de susținere a turismului. Oamenii vor continua să dorească să călătorească și să descopere locuri și oameni, să se relaxeze și să își lărgească orizontul cultural. Covid-19 va fi, mai devreme sau mai târziu, doar o amintire neplăcută, însă depinde doar de noi ca încetarea crizei Covid să macheze un nou început, solid, pentru turismul din România", crede Simion Alb.

viewscnt
Afla mai multe despre
simion alb
turism
criza
incoming