Marile agenții de turism românești, branduri puternice, lansate imediat după Revoluție, nu au avut curajul sau inspirația să investească puternic în online în urmă cu zece ani, permițăndu-le astfel unor investitori străini să intre pe această piață, spune Remus Vișan, managing director al portalului Paravion. El afirmă că vânzările de bilete de avion au migrat, în mare parte, în online, în detrimentul agențiilor tradiționale.
Vișan a observat "cu regret" că branduri puternice în România, lansate imediat după Revoluție, nu au avut curajul să investească în online și nu au crezut în acest domeniu, ceea ce a permis, începând cu anii 2008-2009, intrarea unor investiții din afară a unor jucători cu know-how din piețe cum ar fi Polonia sau Grecia. Acum, a adăugat el, acei jucători tradiționali, care în continuare sunt niște branduri puternice în România, au constatat că piața de bilete de avion a migrat în online și ei nu mai reușesc să țină pasul, pentru că investițiile în acest moment sunt mult mai mari decât ar fi fost în urmă cu zece ani.
"Au permis lansarea unor business-uri noi, cu investiții din străinătate", a afirmat Remus Vișan, prezent la evenimentul Povești cu Profit organizat de Profit.ro. El apreciază că turistul român a beneficiat de aceste investiții, dar brandurile autohtone au avut de suferit, pierzând cotă de piață. Potrivit șefului Paravion, doar câteva dintre agențiile mari au dezvoltat cu adevărat segmentul online: Eximtur, Paralela 45, Accent Travel, Eurolines, Christian Tour, Perfect Tour și alte câteva, sub zece în total. "S-au decis mult prea târziu", crede Vișan.
CITEȘTE ȘI Fondatorul Floridelux: Cei mai buni profesori pentru noi au fost romiiPortalul de turism Paravion și-a majorat afacerile de 2,7 ori anul trecut și a atins cifra de 46 de milioane de euro, anunțând astfel că a devenit cea mai mare agenție de turism online din țară, iar pentru acest an țintește o cifră de afaceri în creștere cu 30%, de 60 de milioane de euro.
Aproximativ 67% din cifra de afaceri de anul trecut a fost generată de vânzările din România. Biletele de avion rămân motorul principal al Paravion, cu o cotă de aproximativ 85% din volumul vânzărilor, dar tendințele din ultima vreme arată o majorare a ponderii părții de vacanțe. Turcia este țara în care Paravion a vândut cele mai multe bilete de avion, după România, motiv pentru care agenția mizează pe o creștere substanțială pe această piață și pe segmentul vânzărilor de vacanțe.
Compania a migrat, în 2014, de la poziția de business online al grupului Happy Tour la cea de OTA, agenție online, un business independent și strategic pentru fondul de investiții GED, proprietarul Happy Tour și Paravion. Astfel de creșteri, aproape imposibile în cazul agențiilor de turism tradiționale, au devenit o obișnuință când este vorba despre portalurile de turism. Din ce în ce mai mulți turiști cumpără bilete de avion sau vacanțe online, iar principalii beneficiari sunt aceste companii. Vola.ro, de exemplu, anunța, cu trei ani în urmă, că, în ultimii cinci ani, își majorase afacerile de peste 50 de ori.
Cea mai mare agenție de turism online din ultimii ani, Vola.ro, a anunțat, la jumătatea lunii decembrie, că urmează să încheie anul 2015 cu o cifră de afaceri de 43 de milioane de euro, sub cea anunțată acum de Paravion.
Profit.ro a lansat seria de evenimente Povești cu Profit, un eveniment inspirațional în care manageri, investitori, antreprenori și oameni de afaceri cu viziune și strategii bine puse la punct, care au dat dovadă de inventivitate și flexibilitate, sunt invitați să împărtășească audienței valoroasa lor experiență în business și poveștile personale care i-au condus către succes.
Conceput sub forma unor întâlniri lunare, Povești cu Profit este un loc de dezbatere în care vor găsi răspuns toți cei care doresc să înceapă o afacere, dar și un punct de întâlnire în care poveștile se transformă în idei de business.
Prima ediție a seriei Povești cu Profit s-a derulat la sediul WeLoveDigital Unirii (Strada Radu Vodă 17, etajul 5, sector 4, București) și a avut ca temă ”Antreprenoriatul digital. Cum poți transforma o idee într-un business profitabil?”.
Evenimentul a fost susținut de BCR.