Hotelul Hilton Garden din Centrul Vechi al Capitalei a ajuns de la 60-70% turiști corporate anul trecut la doar 10-20% în acest an, principalele motive fiind pandemia de Covid-19, care a ținut departe de călătorii majoritatea corporatiștilor și oamenilor de afaceri, dar și faptul că interioarele restaurantelor sunt închise și, din acest motiv, hotelul a pierdut cereri de organizare de evenimente venite de la firme din străinătate.
"Veniturile din restaurante și conferințe au scăzut, în cazul Hilton Garden, cu 86% în acest an, pentru că restaurantele sunt închise și evenimentele sunt limitate la 20 de persoane", a declarat pentru Profit.ro Irina Semaca, directorul general al hotelului.
Ea spune că au existat cereri pentru conferințe de la companii din străinătate pentru evenimente la hotelul din Centrul Istoric, care au fost însă anulate de către organizatori atunci când li s-a spus că interioarele restaurantelor sunt închise.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu toate că tariful mediu al hotelului a scăzut cu aproximativ 25% față de aceeași perioadă a anului trecut, gradul de ocupare a scăzut și el, cu 85-90%. Cel mai mult a suferit business-ul corporate, în scădere cu 95% față de anul trecut la Hilton Garden, pentru că, spune Irina Semaca, toate companiile și-au modificat politica de călătorie până la finalul anului.
Ea crede că turismul corporate își va reveni cel mai greu comparativ cu leisure, care a început să dea semne de viață. Dacă anul trecut clienții corporate reprezentau 60-70% din totalul celor care se cazau la Hilton Garden, restul fiind turiști leisure, acum corporate-ul a ajuns la doar 10-20% din total. "Piața de business va rămâne volatilă în următoarele 6-12 luni", estimează Irina Semaca.