Grupul hotelier Orbis din Polonia, care în acest an a preluat 46 de hoteluri ale grupului Accor din Europa, inclusiv România, va deschide în 2017 două noi hoteluri pe piața românească, unul la Arad, operat sub un nou brand ibis Styles și altul la Brașov, Mercure Hotel, ambele administrate în franciză și vrea să ajungă lider în următorii ani.
Astfel, Orbis va ajunge la o rețea de 9 hoteluri pe piața locală, unde deține șapte hoteluri, cu peste 1.200 de camere, respectiv hotelul Pullman (World Trade Center), un Novotel, patru unități trei stele ibis (două în București și câte unul în Constanța și Sibiu) și un hotel Mercure, deschis anul trecut.
”În momentul în care am preluat hotelurile Accor am spus că vrem să formăm o echipă de conducere pentru fiecare țară în care nu suntem lideri. România este una dintre aceste piețe. Am făcut o echipă în București pentru a dezvolta rețeaua de hoteluri pe care o avem în România. Unul dintre cele mai ambițioase planuri privind dezvoltarea Orbis vizează România”, a declarat pentru Profit.ro, Gilles Clavie, CEO al grupului hotelier polonez Orbis.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El spune că datorită contextului economic al țării, îmbunătățirii indicatorilor ecomomici și posibilităților ridicate de dezvoltarea și pentru implementarea unor noi branduri hoteliere, România este un bun loc pentru investiții în industria ospitalității.
”Ideea este să preluăm poziția de lider în România în câțiva ani cu toate brandurile pe care le avem. Negociem mai multe contracte pentru noi hoteluri și am semnat deja două noi hoteluri, pe care le vom opera în franciză. Unul este în Arad, operat sub un nou brand pentru România, ibis Style și Mercure Brașov”, a spus Clavie.
Hotelul din Arad va fi deschis în trimestrul al doilea din 2017 și va avea 72 de camere de 3 stele. Unitatea va fi amplasat pe Calea Aurel Vlaicu și este construită de firma Fab Industry, deținută de un om de afaceri local, Flavius Alin Balaj.
Mercure Brașov Hotel&Spa, deschis la sfârșitul anului 2017, va avea 4 stele și 120 de camere. Hotelul va fi construit pe Calea București de firma Barbati Invest Real Estate, deținută de un om de afaceri italian, proprietarul Casino Vesuvius din Brașov, Angelo Barbato.
”Este un bun start pentru noi pentru România. Mai negociem și pentru alte hoteluri, iar lista viitoarelor proiecte este mare. Vrem să fim în orice oraș interesant, în cele mai active orașe. Sunt 7-8 orașe care prezintă interes pentru dezvoltare de noi hoteluri, fie prin franciză, fie operate de noi direct. Mai avem București pe listă, Ploiești, Cluj, Timișoara, Târgu Mureș și Craiova. Sunt orașele în care credem că brandurile internaționale pot avea succes”, a arătat oficialul Orbis.
El spune că piața hotelieră din România este foarte fragmentată, cu multe hoteluri mici, de aceea în perioada următoare ar putea avea loc consolidări. De altfel, strategia grupului are în vedere extinderea în România inclusiv prin achiziții.
Clavie spune că în prezent, după numărul de camere și de hoteluri operate pe piața românească, Orbis ocupă locul doi sau trei, după Continental și Ramada.
”Depinde după cum te uiți. Ca număr de camere sau ca număr de hoteluri noi ar trebui să fim pe doi sau pe trei. Intenția este să avem poziția de lider în anii viitori, să avem cea mai mare rețea de hoteluri din România”, a afirmat Clavie.
Evoluția bună a PIB, o piață domestică din ce în ce mai mare, dar și creșterea turismului de tip lesuire (de relaxare) în detrimentul celui de business sunt elemente care au încurajat grupul Orbis să investească mai mult în România.
”Industria ospitalității este legată de evoluția PIB. De asemenea, România are de la an la an o economie mai puternică, ceea ce este un semnal bun. Aveți o piață domestică din ce în ce mai mare. O piață domestică mare este importantă pentru această industrie, oaspeții din străinătate și cei locali sunt complementari. Al treilea factor este balanța dintre turismul de afaceri și cel de lesuire (de plăcere, n.r.). Vedem că turismul de plăcere este în creștere într-un mod interesant și este un trend care credem că va continua”, a mai explicat șeful Orbis.
Despre deschiderea Sheraton: Cu cât suntem mai mulți, cu atât România este mai atractivă
Întrebat despre care va fi influența intrării pe piață a brandului Sheraton prin deschiderea unui hotel în locul Howard Johnson, Clavie spune că este un semnal foarte bun pentru România.
”Avem aceeași viziune despre piață. Și Sheraton este un brand nou pe piață, și noi aducem alte braduri în România. Cu cât vom fi mai mulți, cu atât România va fi mai atractivă din afară. Nu trebuie să ne fie teamă de asta, de noi intrări pe piață. Este un trend care va continua în anii următori și este un semnal bun pentru țară”, a afirmat reprezentantul companiei poloneze.
La începutul acestui an, Orbis, principalul grup hotelier din Polonia, a semnat cu acționarul său strategic Accor un contract de preluare a 46 de hoteluri din șase țări din Europa, printre care și România și un contract master de licențiere.
Acordul de licențiere acordă Orbis Group dreptul de a opera până în 2035, cu o exclusivitate de minimum zece ani, hotelurile Accor din 16 țări, inclusiv din România.
Dintre acestea, 38 de unități sunt operaționale și opt sunt proiecte în curs de dezvoltare, dintre care trei vor fi gestionate de grup, iar cinci vor fi francizate. Mai mult de trei sferturi dintre hoteluri sunt situate în capitalele țărilor.
Investitorul strategic al lui Orbis este Accor, cel mai mare operator hotelier din lume. Cu aproximativ 3.600 hoteluri și 470.000 camere, Accor este prezent în 92 de țări, cu mărcile Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, ibis, ibis Styles, ibis budget și hotelF1.