Reprezentanții președinției Consiliului UE și ai Parlamentului European au ajuns luni la un acord provizoriu cu privire la propunerea de revizuire a normelor din 2006 privind perioadele de conducere și de odihnă în sectorul transportului turistic de călători, potrivit unui comunicat al Consiliului.
Regulile actuale le impus șoferilor de autocare pauze și opriri dese, iar transportatorii au protestat constant, motivând că normele prea stricte duc la creșterea costurilor și pierderi economice, arată G4Media.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Legislația revizuită constă în amendamente specifice la regulamentul din 2006, care vizează introducerea unei anumite flexibilități bine definite, prin derogare și la discreția conducătorului auto, în dispozițiile privind pauzele și perioadele de odihnă pentru conducătorii auto profesioniști care efectuează transporturi ocazionale de călători, cum ar fi autobuzele turistice.
Legea revizuită nu modifică însă timpii maximi de conducere sau perioadele minime de odihnă pentru conducătorii auto profesioniști în cauză.
Ce conține proiectul:
– flexibilitatea în ceea ce privește modul de împărțire a perioadei de repaus minime obligatorii de 45 de minute în două pauze repartizate pe durata celor 4,5 ore de conducere
– flexibilitatea de a amâna perioada de odihnă zilnică cu o oră, cu condiția ca timpul total de conducere acumulat pentru ziua respectivă să nu fi depășit 7 ore și ca această opțiune să fie exercitată o singură dată în timpul unei călătorii cu o durată de cel puțin 6 zile sau de două ori în timpul unei călătorii de cel puțin 8 zile.
– flexibilitatea de a amâna perioada de repaus săptămânal cu până la 12 zile consecutive după o perioadă anterioară de repaus săptămânal normal
– ultima opțiune menționată, deja utilizată în serviciile internaționale, ar putea fi aplicată acum și serviciilor interne.
Proiectul legislativ va merge acum pentru aprobările finale la cele trei instituții europene înainte de a intra în vigoare.