Mai multe hoteluri scoase la vânzare s-au ieftinit chiar și de două ori în zece ani

Mai multe hoteluri scoase la vânzare s-au ieftinit chiar și de două ori în zece ani

Sursa foto: www.hotel-bucuresti.com

scris 13 ian 2016

Mai multe hoteluri din întreaga țară, printre care NH și Parliament din București, dar și complexul Amfiteatru, Panoramic, Belvedere din Olimp, scoase la vânzare pentru prima dată în urmă cu 7-10 ani pe mai multe portaluri imobiliare, n-au reușit să fie vândute, motiv pentru care proprietarii au scăzut drastic prețurile, ieftinindu-le chiar și de două ori.

Hotelul NH din București era scos la vânzare în 2007 cu 18 milioane de euro, potrivit articolelor din presa acelor ani. După alți trei ani, pe site-urile de imobiliare proprietarii mai lăsaseră 2 milioane de euro din preț pentru ca un an mai târziu să ceară pe el 13 milioane de euro. În acest an, prețul cerut pe hotel a scăzut la 8,5 milioane de euro, de peste două ori mai ieftin decât în urmă cu nouă ani.

Urmărește-ne și pe Google News

Afiliat la lanțul spaniol NH, alături de alte 400 de unități de cazare, dintre care una singură mai există în România, la Timișoara, hotelul are acționari spanioli și este clasificat la patru stele. NH București este localizat în zona pieței Unirii și are 78 camere, dispuse pe opt etaje.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Un alt hotel este scos la vânzare pe site-urile de anunțuri imobiliare, Parliament din București, la prețul de 8,5 milioane de euro. Proprietarii sunt români și cu cinci ani în urmă cereau pe el 11 milioane de euro. Hotelul funcționează din anul 2000, este clasificat la patru stele și are 76 de camere pe nouă etaje.

GALERIE FOTO Therme București așteaptă un milion de vizitatori în primul an CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO Therme București așteaptă un milion de vizitatori în primul an

Cel mai cunsocut hotel scos la vânzare de mulți ani este, însă, complexul Amfiteatru, Panoramic, Belvedere din Olimp, pe care Iosif Goschy, proprietarul, l-a ieftinit de două ori și jumătate în trei ani. După ce în 2008 a cumpărat cu 30 de milioane de euro complexul de 770 de camere, Goschy și-a dat seama în câțiva ani că are nevoie de investiții mari ca să-l pună pe picioare. Negăsind soluții de finanțare, l-a scos atunci la vânzare cu 60 de milioane de euro.

Cumpărătorii nu s-au înghesuit nici atunci, și nici în anii următori, când omul de afaceri și-a redus treptat din pretenții. A ajuns acum să încerce să vândă complexul cu 23 de milioane de euro, mai ieftin cu 7 milioane de euro decât atunci când l-a cumpărat.

Aceste exemple nu sunt nici pe departe izolate, pentru că zeci de alte hoteluri, mai ales de la mare și de la munte, dar și din București, au fost scoase la vânzare pe sume mari, cu ani în urmă, pentru ca acum proprietarii să-și reducă pretențiile. Multe dintre ele au fost construite sau cumpărate de oameni care nu au legătură cu turismul și care au câștigat banii din alte afaceri. Cei mai mulți s-au gândit că hotelurile sunt niște investiții a căror valoare va crește cu anii.

Au constatat între timp, pe pielea lor, că hotelurile, deși seamănă cu niște blocuri, au un bioritm aparte, la care trebuie să te pricepi, iar turismul este ca femeia: dacă nu-l iubești și n-ai nici bani, te lasă.

viewscnt
Afla mai multe despre
hoteluri
vanzare