Prețurile ridicate din perioada sărbătorilor de Crăciun și Anul Nou la hotelurile din Bulgaria au dat naștere glumei „Nu-mi permit să merg la Velingrad, mă duc în Maldive”, scrie agenția Sega, citată de Rador. Și, deși în 2023 cazările s-au scumpit din ce în ce mai mult, afacerea cu cazări turistice în masă este pe cale să crească și mai mult prețurile.
Un studiu recent arată că 60% din hoteluri își vor „încânta” clienții cu creșteri de preț de până la 10%. Există și o veste mai proastă – până la 16% plănuiesc o creștere între 10 și 20%. Doar 20% dintre respondenți vor păstra prețurile la nivelul actual. Ponderea hotelierilor care plănuiesc să ofere cazări mai ieftine este destul de mică, scrie G4Media.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Toate aceste date fac parte dintr-un sondaj național al managerilor și proprietarilor de hoteluri, realizat de Asociația Bulgară a Profesioniștilor în Management Hotelier. De asemenea, acesta arată că 2/3 dintre cei chestionați speră să-și crească veniturile cu până la 20% față de anul trecut.
Nici semnalele din țările vecine Bulgariei nu sunt bune pentru turiști – arată o creștere a prețurilor. Acest lucru îi încurajează probabil pe hotelierii bulgari să testeze în continuare pragul de toleranță al clienților – autohtoni și străini.
Hotelierii justifică creșterea neîncetată a prețurilor cu argumente cunoscute – penuria de forță de muncă, inflația generală, creșterea costurilor pentru salarii. 38% dintre cei care au participat la sondaj indică faptul că lipsa de personal este o problemă majoră.
Unul din patru se plânge de condițiile în continuă schimbare și de imposibilitatea planificării pe termen lung, pentru 17% creșterea prețului bunurilor și serviciilor de consum este o provocare majoră. 13% susțin că pentru ei cea mai grea lovitură este faptul că turiștii părăsesc piețele tradiționale.