După ce a intrat pe piața hotelieră, cumpărând în vară, cum a anunțat Profit.ro, hotelul Opal din Cap Aurora, Ionuț Nedea, proprietarul portalului Litoralulromanesc.ro, se extinde și pe segmentul apartamentelor de lux în regim hotelier. El a deschis deja șapte astfel de apartamente, sub brandul Amelie Apartments, în Mamaia și intenționează ca în următorii ani să ajungă la 50 astfel de spații, cu peste 200 de locuri, propunându-și inclusiv să construiască un apart-hotel.
Primele două apartamente în regim hotelier le-a lansat pe piață cu trei ani în urmă, la Mamaia. Fiind proprietarul agenției care trimite cei mai mulți români în hotelurile de pe litoralul autohton, Ionuț Nedea a identificat un segment de turiști, în general familiști cu vârsta pe la 35-40 de ani și cu copii, care preferă acest tip de cazare, adică vor să își facă vacanța în apartamente, dar să aibă confortul unui hotel de 4-5 stele.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El s-a bazat și pe experiența și obișnuințele de consum ale lui și ale soției sale, atunci când plecau în vacanțe lungi, de 1-2 luni, în Franța sau Italia. "Mergeam și cu cățelul nostru și, firesc, vacanța fiind atât de lungă, ne doream să stăm într-un apartament. Am experimentat lucrul ăsta și ne-am dat seama că e un business destul de interesant și cu mare potențial, dar am înțeles și cam care sunt nevoile unui turist de tipul ăsta, cu pretenții, care e dispus să plătească o sumă importantă de bani, dar care are și așteptări mari", explică Ionuț Nedea.
În primul rând, aceșt tip de turist își dorește ca apartamentul să fie foarte curat și foarte bine dotat - să găsească acolo cam tot ce găsește într-un hotel și, în plus, bucătărie complet utilată. O altă cerință importantă este mașina de spălat.
Turiștii cu media de vârstă de 40 de ani, în general familii cu copii, reprezintă 90% din totalul celor care se cazează în apartamente. "Nu sunt genul acela de turiști care vor să vină zece într-un apartament, deși este și acesta un segment, dar nu acestora ne adresăm noi, ci apartamentele ieftine și fără dotări. La noi vin oameni cu venituri medii sau peste medii, în general însoțiți de bonă sau bunici, și sunt și situații în care vin și două familii", explică proprietarul apartamentelor.
În vârf de sezon, pentru un apartament cu două camere prețul maxim ajunge undeva la 170 de euro pe noapte și pot sta patru persoane, iar pentru apartamentele cu două dormitoare și living, prețurile pot ajunge până la aproape 200 de euro pe noapte. Media de ședere într-un apartament este peste 5 nopți, față de hotelurile de la mare, unde este puțin peste patru nopți. Au existat, în fiecare an, și sejururi lungi de peste 14 nopți.
Potrivit proprietarului, majoritatea turiștilor care vin în aceste apartamente, peste 60%, sunt români stabiliți în străinătate.
El afirmă că este o concurență destul de mare pe segmentul de apartamente de lux pe litoral și că aceste apartamente sunt în competiție cu hotelurile de 4-5 stele, dar pentru turiștii care nu țin neapărat la serviciile de masă și de room service.
CITEȘTE ȘI Patronate: Tarifele mici din extrasezon și voucherele de vacanță spulberă afacerile celor cu "chei de la marginea drumului" de pe litoralInvestiția într-un astfel de apartament, achiziție și amenajare, este de 120-130.000 de euro, în funcție de numărul de camere. "Investiția se recuperează cam în zece ani, în cazul nostru, dar media pe piață, pentru un apartament standard, este de 13-15 ani", mai spune Ionuț Nedea.
Acesta și-a propus să investească în continuare și este posibil să construiască de la zero în Mamaia un apart-hotel cu 30 astfel de apartamente. În următorii cinci ani și-a propus să dețină cel puțin 200 de locuri, iar asta înseamnă 50 de apartamente. "Ne gândim și la un concept de franciză, să venim cu experiența noastră și cu brandul și să implementăm acest concept pentru apartamente din toată țara. Vrem să aducem noi și componenta de vânzări și de promovare a brandului", afirmă el.
Omul de afaceri a amenajat și un apartament de lux în Voluntari, lângă Școala Americană, cu o suprafață de 150 de metri pătrați, care în prezent este închiriat pe termen lung unui expat. Pe lângă apartamentele de pe litoral, singura zonă în care este dispus să investească în apartamente e Bucureștiul. În restul țării și-a propus să nu investească direct, ci să ofere francize cu brandul Amelie Apartments.
Ionuț Nedea deține portalul Litoralulromanesc.ro prin intermediul companiei Creative Eye SRL din Constanța, cu capital integral privat românesc. Litoralulromanesc.ro a înregistrat anul trecut un volum de vânzări de 23 milioane de euro (la Ministerul Finanțelor este raportat doar comisionul de 13 milioane de lei, așa cum se întâmplă în cazul multor agenții de turism).