Ionuț Nedea, proprietarul litoralulromanesc.ro, unul dintre cei mai mari turoperatori de litoral din țară, și sora sa Anca Nedea, care a condus în urmă cu câțiva ani Autoritatea Națională pentru Turism, după ce anterior fusese director general la hotelurile lui Copos și Hagi de la mare, au achiziționat recent hotelul Opal din stațiunea Cap Aurora. Familia Nedea și-a propus să modernizeze hotelul și să-l transforme în all inclusive în doi ani.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Cu 15 ani în urmă, când a fost înființat portalul litoralulromanesc.ro, care vindea vacanțe doar în stațiunile românești de la malul Mării Negre, puțini ar fi crezut că va ajunge într-un timp așa de scurt unul dintre cei mai mari turoperatori din România, cu un volum al vânzărilor de 23 milioane de euro și printre cei mai profitabili, cu un rezultat net de 1,2 milioane euro în 2018.
Recent, firma Creative Eye, deținută de Ionuț Nedea și soția sa, Andreea Nedea, a cumpărat de la familia Istrate din Constanța, cu 3,5 milioane de euro, o participație de 99% din acțiunile hoteului Opal din Cap Aurora. Ulterior, Creativ Eye a vândut 40% din acțiunile hotelului către Anca Nedea, sora lui Ionuț Nedea, care va asigura și managementul proprietății.
Anca Nedea a fost cu câțiva ani în urmă președintele Autorității Naționale pentru Turism, după ce anterior ocupase funcția de director general la hotelul Iaki deținut de Gheorghe Hagi la Mamaia, dar și la Europa, unul dintre hotelurile lui George Copos de pe litoral.
Pentru a cumpăra hotelul de 250 de camere, clasificat la trei stele, Creative Eye a contractat un credit bancar. Familia Nedea a început să facă îmbunătățiri la Opal, înlocuind saltelele și televizoarele din camere, a creat mai multe zone de relaxare, printre care un spațiu de joacă pentru copii, și a refăcut terasa de 400 de metri pătrați.
Hotelul își va păstra numele Opal, la care noii proprietari au adăugat "by the Sea", și va rămâne clasificat la trei stele, pentru că acesta este gradul de confort preferat de turiștii care ajung în zonă. Va fi un hotel focusat pe familie.
"S-au făcut câteva investiții încă din acest an, dar din toamnă hotelul va intra în renovare. Intenționăm ca până în 2021 să construim o piscină și să trecem la all inclusive, păstrând clasificarea din prezent, de 3 stele", a declarat pentru Profit.ro Ionuț Nedea.
El a spus că o motivație puternică pentru achiziția hotelului a fost faptul că Anca Pavel Nedea, sora lui, e specialist în management hotelier și unul dintre cei mai buni manageri de hotel din România, conducând, în trecut, hoteluri renumite de pe Litoral. "Pe de altă parte, ni s-a părut o oportunitate pe care n-am vrut să o ratăm, pentru că prețul a fost bun, iar hotelul este funcțional și beneficiază și de 12.000 de metri pătrați de teren pe care am putea să mai construim două hoteluri și unde vom investi în facilități pentru relaxare", a adăugat Ionuț Nedea.
Noul proprietar a explicat că a ales să investească într-un hotel din sudul Litoralului pentru că această zonă are un ritm de creștere foarte mare, de 10-12% pe an, comparativ cu Mamaia, care crește doar cu 5-7%. Ionuț Nedea crede că decalajul de calitate și tarife între hotelurile din Mamaia și cele din sud se va reduce în următorii ani, astfel că investiția în achiziția și modernizarea hotelului Opal va fi amortizată în zece ani.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT&FOTO Hidroelectrica vrea să devină jucător în industria turisticăCamerele au televizor, frigider, aer condiționat și internet Wi-Fi, iar în următorii ani vor fi dezvoltate foarte mult facilitățile de recreere din jurul hotelului. Anul acesta vor fi vândute pachete care conțin cazarea și două mese pe zi. Ionuț Nedea spune că vor fi îmbunătățite și serviciile, de la cele de restaurant și recepție până la curățenie. În următorii doi ani Opal by the Sea va fi transformat în all inclusive.
"Faptul că avem o agenție de turism care vinde aproape 300 de hoteluri la mare în fiecare an ne-a făcut să știm exact tot ce își doresc clienții care vin pe litoralul românesc", a mai spus Ionuț Nedea.
Litoralulromanesc.ro, deținut de compania Creative Eye SRL din Constanța, cu capital integral privat românesc, a înregistrat anul trecut un volum de vânzări de 23 milioane de euro (la Ministerul Finanțelor este raportat doar comisionul de 13 milioane de lei, așa cum se întâmplă în cazul multor agenții de turism), iar prin intermediul agenției auajuns anul trecut în stațiunile românești de la Marea Neagră peste 150.000 de turiști.
Portalul promovează aproape 300 de structuri de cazare în 13 stațiuni de pe litoralul românesc, de la unități de o stea până la cele de cinci stele.