Cel mai mare operator de autocare din Europa, FlixBus, a cărei intrare pe piața românească a fost anunțată încă de acum două luni de Profit.ro, a lansat o aplicație mobilă în limba română, menită a simplifica întregul proces de călătorie, atât pentru pasageri, cât și pentru șoferi.
Aplicația mobilă, realizată în 16 limbi europene, printre care și română, este disponibilă pentru Android și iOS și poate fi descărcată cu ușurință de la Windows, Apple, Google Play Store sau din magazinul de aplicații Amazon. Aplicația permite plata biletelor în 12 monede europene prin PayPal, card de credit sau de debit. Aplicația oferă și descrierea stațiilor de autocar, localizează călătorul (dacă serviciul de localizare este activat) și prezintă navigarea până la cea mai apropiată stație de autocar. Biletele sunt electronice, iar pasagerii le au pe propriul smartphone sub formă de cod QR.
Șoferii utilizează aplicațiile proprii pentru a scana codul QR și pentru a identifica pasagerul. „Biletul de autocar pe smartphone-ul pasagerului îi dă acestuia un sentiment de siguranță și îl ajută în planificarea călătoriei. Sentimentul că ai uitat ceva, că trebuie să iei biletul de autocar de pe masă este de domeniul trecutului”, a declarat, potrivit unui comunicat de presă FlixBus, Petra Milanović, purtătorul de cuvânt al companiei.
Aplicația mai oferă și un FAQ cuprinzător, asistență pentru clienți non-stop, precum și informații despre noi oferte speciale, coduri și vouchere cu reduceri exclusive oferite la rezervarea prin aplicație. De asemenea, toate rezervările pasagerilor și istoricul rezervărilor sunt memorate în telefon, alături de adresa de e-mail, modalitatea de plată etc.
CITEȘTE ȘI Atlassib - partenerul exclusiv prin care Flix Bus a intrat pe piața românească de transportDezvoltarea permanentă a aplicației mobile aduce inovații cum ar fi managementul întârzierilor, schimbările stațiilor de autocar, etc.
„Odată cu lansarea aplicației mobile în limba română, creăm un nou public-țintă, o generație de călători care doresc să-și planifice călătoriile de pe telefonul mobil și să beneficieze de economii la o parte din itinerariul lor de călătorie. Oferind acest serviciu hi-tech în limba română, creăm un nou nivel de încredere și atragem călătorii care vor face parte pe termen lung din rețeaua noastră verde”, susține Milanović.
FlixBus este un furnizor european de servicii de transport de persoane pe distanțe lungi și o marcă a grupului FlixMobility. FlixBus a fost fondată și s-a lansat în 2013, în Germania, după liberalizarea pieței naționale. Oferind 100.000 de curse zilnice către 900 de destinații din 20 de țări, FlixBus este, în prezent, cea mai mare rețea de autocare pe distanțe lungi din Europa. FlixBus este cunoscută pentru soluțiile sale tehnologice, axate pe satisfacția călătorilor înaintea și în timpul călătoriei. Răspunzând la noile tendințe de călătorie și de deplasare a călătorilor, FlixBus
În 2015, FlixBus a transportat 20 de milioane de călători în întreaga Europă. Până în 2016, furnizorul de călătorii se așteaptă la o creștere cu 50% și la un număr total de 30 de milioane de călători.
O combinație de tech-startup, platformă de e-commerce și companie de transport, FlixBus colaborează cu sectorul tradițional de IMM-uri. Prin intermediul acestui model de afaceri unic la nivel internațional pentru dezvoltare rapidă, FlixBus a creat entități interne și naționale în Germania, Franța, Italia și Țările de Jos, precum și servicii transfrontaliere în 20 de țări până în prezent.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Flix Bus, cea mai mare firmă de transport cu autocarul din Europa, a intrat în RomâniaFlixBus a intrat pe piața românească printr-un contract de parteneriat exclusiv încheiat cu compania autohtonă de transport Atlassib.
“Autocarele și echipajele sunt ale firmei Atlassib. Este drept ca aceste autocare au trebuit rebranduite, iar confortul de la bord a trebuit îmbunătățit simțitor”, a declarat, pentru Profit.ro, directorul de vânzări Atlassib, Radu Androne, care a ținut să precizeze că firma la care activează a suportat toate aceste costuri.
“Pentru România au ales, ca partener exclusiv, firma Atlassib. Biletele pe ruta București - Viena - Salzburg (singura inclusă în acest parteneriat) se vând atât pe site-ul Flix Bus, cat și în agențiile proprii Atlassib. Tarifele practicate sunt flexibile și depind (asemeni companiilor low-cost) de momentul cumpărării. Pentru aceeași rută, funcție de momentul cumpărării, costul biletului poate varia intre 5 și 75 euro (funcție de localitatea de îmbarcare). Deocamdată firma germana mai lucrează la implementarea versiunii în limba romană. În consecință, Flix Bus nu concurează cu firma Atlassib, ci este partener exclusiv cu Atlassib, pentru România”, a declarat Androne, corectând o informație publicată de Profit.ro în știrea sa de vineri, care susține că Flix Bus va concura pe piața autohtonă cu Atlassib.
Flix Bus își anunțase intenția de a intra în România încă din ianuarie.