Două din trei servicii hoteliere “scapă” datele personale ale clienților

Două din trei servicii hoteliere “scapă” datele personale ale clienților
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 11 apr 2019

Nu cu intenție, ci din dorința de a simplifica pe cât posibil rezervarea, două treimi din site-urile hotelurilor facilitează accesul la informațiile personale ale clienților.

Concluzia îngrijorătoare a venit în urma unui studiu realizat de Symantec, studiu care a avut în vedere peste 1.500 de hoteluri din 54 de țări.

Urmărește-ne și pe Google News

Conform acestui studiu, în cazul a două treimi din site-urile hoteliere testate, informațiile privind rezervarea și datele personale ale clienților pot ajunge în posesia companiilor care realizează statistici de trafic și a celor care cumpără publicitate.

Numele, adresa de e-mail, numărul de telefon, codul poștal, numărul actului de identitate și ultimele patru cifre ale cardului cu care a fost plătită rezervarea sunt cele mai frecvent “scăpate” date de acest tip de site-uri.

\ CITEȘTE ȘI "Alexa, lucrezi pentru SRI?" Angajați români ai centrului Amazon din Pipera ascultă înregistrările audio făcute de asistentul digital în locuințele clienților din întreaga lume

Problema are mai multe cauze. Cea mai frecventă este includerea în mesajul de confirmare, ce nu este altceva decât o pagină web, a unor elemente externe - în cele mai multe cazuri fiind vorba de reclame sau coduri de analytics.

Această abordare face ca datele trimise prin intermediul email-ului să fie partajate direct sau indirect prin interpelările HTTP. În medie, un astfel de mesaj generează 176 de interpelări, însă nu toate transmit datele personale.

Informațiile mai sunt transmise fie în timpul procesului propriu-zis de rezervare, fie în momentul în care clientul se loghează pe site.

Studiul mai arată că situația este mai puțin gravă în cazul serviciilor de rezervări sau de comparații. În acest caz, datele scapă în 40% din cazuri.

viewscnt
Afla mai multe despre
securitate
intimitate
siteuri
hoteluri