Deși sezonul turistic estival este la început, companiile aeriene care operează zboruri charter spre destinații precum Egipt și Turcia au început deja să înregistreze anulări și întârzieri masive.
Astfel, doar în ultimele două săptămâni au fost înregistrate patru zboruri cu probleme (fie anulări, fie întârzieri de peste patru ore) - un zbor cu plecare de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, un zbor cu plecare din Iași și un zbor cu plecare din Cluj-Napoca, scrie News.ro
De cele mai multe ori, turiștii constată abia la aeroport că zborul le este întârziat sau anulat. Fiind vorba despre companii mai mici, cu doar câteva aeronave, orice întârziere sau defecțiune se traduce printr-un efect înlănțuit de întârzieri și turiști afectați, arată FlightClaim.
Pentru întârzieri de minimum trei ore, anulări sau refuz la îmbarcare în cazul plecărilor din România sau al companiilor aeriene înregistrate în Uniunea Europeană, pasagerii sunt îndreptățiți să primească între 250 și 600 de euro/persoană, plus alte cheltuieli.
De la 1 mai și până în prezent au fost înregistrate aproape 90 de zboruri întârziate sau anulate, operate de companiile de linie. Primul în top este Wizz Air, cu 27 de zboruri cu probleme, urmat îndeaproape de Tarom cu 23 de zboruri. Destinațiile care înregistrează cel mai des întârzieri sunt: Londra, Frankfurt, Roma, Munchen, dar și destinații interne precum Cluj, Iași și Timișoara.