Gradul de digitalizare a afacerilor hoteliere românești este foarte scăzut, astfel că până la 70% din hotelierii mici și medii (cu maximum 30 camere), neafiliați internațional, folosesc și astăzi caietul sau metode empirice pentru a gestiona rezervările, potrivit estimărilor OTELO.ro, companie de management al rezervărilor hoteliere.
"Multe dintre aceste hoteluri mici nu dețin în format digital o bază de date despre clienți: istoric, date contact, obiceiuri de consum, feedback. În industria ospitalității, poate mai mult decât în orice altă industrie, cunoașterea clienților este esențială pentru a putea oferi servicii cât mai personalizate și mai aproape de nevoile reale ale turiștilor, a declarat pentru Profit.ro Răzvan Iacob, managing partner al OTELO.ro.
El spune că mulți dintre managerii acestor hoteluri adoptă decizii de business bazate pe instinct, nu pe analiza datelor, și că nu reușesc să vândă direct către client. "90% din site-urile proprii ale acestora nu oferă disponibilitate în timp real și confirmare instant. Din această cauză, turiștii sunt nevoiți să folosească platformele de rezervări internaționale", adaugă Iacob.
CITEȘTE ȘI FOTO Un român întors din Canada în anii '90 a construit la Snagov un Maramureș în miniatură, unde turiștii români și străini iau pulsul vieții la țarăPractic, el concluzionează că hotelierii români înțeleg importanța tehnologiei, dar nu o adoptă și nu fac un minim efort de a o folosi.