Numărul de căutări pentru piața de travel de pe dispozitivele mobile l-a depășit anul trecut pe cel de căutări de pe desktop, relevă un studiu realizat de Moloso.
”În 2016, 48% dintre căutări au fost realizate de pe mobil, în timp ce 47% au fost realizate de pe desktop. Companiile de turism, și nu numai, trebuie să regândească strategiile de marketing astfel încât să fie «mobile first», deoarece volumul de căutari de pe desktop este în scădere”, afirmă Daniel Slăvenie, Managing Partner Moloso.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Deși rata de conversie, în continuare, este mai mare pe desktop, o strategie corectă de marketing implică o concentrare mai mare în campaniile de mobil. 54% din utilizatorii care au achiziționat pachete turistice (leisure) au declarat că funcționalitatea greoaie și experiența acestora pe versiunea mobilă a site-ului au fost motivul principal pentru care aceștia au finalizat achiziția pe desktop.
”În cel mai scurt timp mobilul va ajunge pilonul central în planificarea și achiziția unei vacanțe. Acest lucru va aduce o schimbare în comportamentul și așteptările consumatorilor.”, continuă reprezentantul Moloso.
Pe subverticala de pensiuni (bed&breakfast), volumul de căutări în tot anul 2016 a înregistrat o creștere de 45.64%, încă o dovadă că românii preferă destinațiile interne.
”Căutările de pe mobil pentru subverticala pensiuni au crescut anul trecut cu 85% in 2016 față de 2015. Din totalul căutărilor pe nișa de pensiuni, 53% au fost realizate de pe mobil. În primele saptamani din 2017 am înregistrat o creștere a căutarilor cu 100% si preconizăm ca pe tot anul vom avea o creștere de 65%”, a menționat Daniel Slăvenie.
Deși în general interesul pentru vacanțe este crescut în mediul online, în continuare românii aplică principiul ROPO – Research Online, Purchase Offline, spun reprezentanții agenției.
”Un procent semnificativ de 35% dintre aceștia fac achiziția de vacanțe la sediul agenției, în condițiile în care 97% din consumatori fac research-ul online " declară Cătălin Macovei, Managing Partner Moloso.
CITEȘTE ȘI Ministrul Mediului anunță în premieră restituirea timbrului de mediu pentru proprietarii de mașini: Toate sumele care au fost plătite vor fi înapoiate! Care va fi procedura”Dacă ne referim la destinații externe, cea mai căutată este Grecia, volumul de căutări fiind in crestere cu 200% în 2016 față de 2015. Au mai fost înregistrate creșteri pentru Cipru și destinațiile din Spania – Mallorca, Tenerife, Gran Canaria sau Costa Brava. Însă am observat o scădere cu 30% la începutul acestui an in Turcia, cel mai probabil pe fondul situației tensionate din țară”, a menționat Cătălin Macovei, Managing Partner Moloso.
Moloso este o agenție care oferă servicii de marketing online prin intermediul tuturor canalelor de promovare folosind campanii de search, mobile, display si social. Compania a fost înființată în 2013 de către Cătălin Macovei, iar în 2015 Daniel Slăvenie s-a alăturat în calitate de Managing Partner.
Click pe imagine pentru a o mări