Asigurătorul chinez Anbang s-a retras din lupta cu Mariott pentru preluarea Starwood

Asigurătorul chinez Anbang s-a retras din lupta cu Mariott pentru preluarea Starwood
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 1 apr 2016

Asigurătorul chinez Anbang Insurance Group a anunțat, joi, că a decis să renunțe la oferta de aproximativ 14 miliarde de dolari pentru preluarea Starwood Hotels & Resorts Worldwide, ceea ce înseamnă că, cel mai probabil, lanțul hotelier va fi cumpărat de Marriott International, transmite Reuters.

Motivele pentru retragerea surprinzătoare a ofertei nu au fost precizate, dar compania de asigurări vrea să evite, probabil, continuarea luptei cu Marriott pentru cumpărarea Starwood, potrivit unor surse apropiate situației.

Urmărește-ne și pe Google News

”Am fost atrași de oportunitatea reprezentată de Starwood datorită brandurilor sale hoteliere de vârf, care îndeplineau multe dintre criteriile noastre pentru o eventuală achiziție, inclusiv posibilitatea de a genera câștiguri consistente, pe termen lung. Totuși, din diferite motive legate de piață, consorțiul a decis să nu continue”, spun reprezentanții Anbang, într-o notă.

Numărul de turiști în România a crescut în februarie, din America de Sud au venit cu 57% mai mulți vizitatori CITEȘTE ȘI Numărul de turiști în România a crescut în februarie, din America de Sud au venit cu 57% mai mulți vizitatori

În noiembrie anul trecut, Marriott International a anunțat că va achiziționa Starwood pentru 72,08 dolari pe acțiune, echivalentul a 12,2 miliarde de dolari, în urma tranzacției urmând să fie creat cel mai mare lanț hotelier la nivel mondial. Tranzacția a fost aprobată de acționarii ambelor companii.

Luna aceasta, Starwood a anunțat că intenționează să renunțe la acordul cu Marriott și să accepte oferta de preluare făcută de un grup de companii, condus de asigurătorul chinez Anbang Insurance Group, de 78 de dolari pe acțiune, echivalentul a 13,2 miliarde de dolari.

Marriott nu a abandonat competiția și a majorat propria ofertă la 79,5 dolari pe acțiune, echivalentul unei sume totale de 13,6 miliarde de dolari. Oferta a fost acceptată de Starwood, cele două companii încheind, săptămâna trecută, un nou acord. Tot atunci, cele două părți au covenit ca, în situația în care Starwood va decide să renunțe la noul acord și va accepta o ofertă venită din partea altor companii, aceasta să plătească suma de 450 de milioane de dolari către Marriott, peste suma de 400 de milioane de dolari stabilită în noiembrie.

Cea mai recentă ofertă a Anbang, de 82,75 dolari pe acțiune, echivalentul a circa 14 miliarde de dolari, nu fusese încă depășită și nu este clar dacă Marriott intenționa să vină cu o contraofertă.

Sheraton este cel mai mare brand al lanțului Starwood, alte mărci fiind St. Regis, Luxury Collection, W, Westin, Le Méridien, Four Points by Sheraton, Aloft și Element.

Primul hotel Sheraton din România a fost deschis în București în august 2015, în parteneriat cu Grand Plaza Hotel, firmă controlată indirect de omul de afaceri Radu Dimofte, care mai deține și hotelurile Ramada Parc și Ramada Plaza, tot din București.

Hotelul din București are 270 de camere, dintre care 27 apartamente executive și un apartament prezidențial, un centru de fitness, precum și zece săli de conferințe care pot găzdui împreună până la 1.400 de participanți.

Lanțul Marriott International este prezent în România de mai mulți ani prin JW Marriott Bucharest Grand Hotel din București.

viewscnt
Afla mai multe despre
marriott
starwood
sheraton
anbang
oferta
preluare
tranzactie
hotel