Alertă de la Booking - Inteligența artificială a adus o explozie a fraudelor la cazare

Alertă de la Booking -  Inteligența artificială a adus o explozie a fraudelor la cazare
scris 20 iun 2024

Booking.com avertizează că inteligența artificială (AI) determină o explozie a fraudelor cu rezervarea călătoriilor, scrie BBC.

Responsabile booking.com pentru siguranța pe internet, Marnie Wilking, a declarat că a existat „o creștere de la 500 la 900%” în ultimele 18 luni, arată G4Media.

Urmărește-ne și pe Google News
AnimaWings amână unele curse aeriene CITEȘTE ȘI AnimaWings amână unele curse aeriene

Ea a precizat că a existat o creștere deosebit de accentuată a phishing-ului – prin care oamenii sunt păcăliți să își dea detaliile financiare – de când au apărut pe piață instrumente de inteligență artificială generativă precum ChatGPT.

„Desigur, am avut phishing încă de la începuturile e-mailului, dar creșterea a început la scurt timp după ce ChatGPT a fost lansat”, a spus ea.

Wizz Air lansează o nouă cursă din România CITEȘTE ȘI Wizz Air lansează o nouă cursă din România

„Atacatorii folosesc cu siguranță inteligența artificială pentru a lansa atacuri care imită e-mailurile mult mai bine decât orice au făcut până acum”, a spus ea.

Atacurile de phishing încearcă adesea să convingă oamenii să ofere detaliile cardului lor prin trimiterea unor link-uri false – dar cu aspect foarte convingător – de rezervare pe internet.

Fluctuația mare de personal și lipsa abilităților de management - principalele provocări cu care se confruntă angajatorii din domeniul ospitalității CITEȘTE ȘI Fluctuația mare de personal și lipsa abilităților de management - principalele provocări cu care se confruntă angajatorii din domeniul ospitalității

Escrocii vizează adesea site-uri precum Booking.com și Airbnb, deoarece acestea permit oamenilor să își listeze propriile locuri de cazare.

După ce cineva plătește, escrocii fie dispar fără urmă – lăsând cumpărătorul fără un loc de cazare – fie încearcă să îl înșele și mai mult prin mesaje de urmărire.

Acest tip de înșelăciuni există de zeci de ani, deși prezintă adesea semne de fraudă, cum ar fi greșelile de ortografie și gramaticale.

VIDEO O plajă îngropată de erupția Vezuviului se redeschide pentru public după restaurare CITEȘTE ȘI VIDEO O plajă îngropată de erupția Vezuviului se redeschide pentru public după restaurare

Dar – vorbind la conferința de tehnologie Collision din Toronto – Marnie Wilking a spus că inteligența artificială le face mai greu de detectat, deoarece poate genera imagini realiste și texte mult mai precise, în mai multe limbi.

Ea solicită hotelurilor și călătorilor să folosească autentificarea cu doi factori – care implică o verificare suplimentară de securitate, cum ar fi introducerea unui cod trimis pe telefon – numind-o „cea mai bună modalitate de a combate phishing-ul și furtul de credențiale”.

De asemenea, a îndemnat oamenii să fie mai vigilenți decât până acum atunci când dau clic pe link-uri.

FOTO Virgil Călina deschide un nou hotel, alături de cel mai mare lanț din lume. Primul Crowne Plaza din afara Bucureștiului, chiar la Mamaia CITEȘTE ȘI FOTO Virgil Călina deschide un nou hotel, alături de cel mai mare lanț din lume. Primul Crowne Plaza din afara Bucureștiului, chiar la Mamaia

Dar, în ciuda faptului că a criticat modul în care escrocii folosesc inteligența artificială, ea a spus că tehnologia permite, de asemenea, Booking.com să elimine rapid hotelurile false care încearcă să înșele oamenii.

„Am creat modele de inteligență artificială pentru a le detecta și fie le blocăm accesul pentru început, fie le eliminăm înainte de a se face vreo rezervare”, a spus ea.

VIDEO Complexul Stonehenge din Marea Britanie, stropit cu vopsea de activiști pentru mediu CITEȘTE ȘI VIDEO Complexul Stonehenge din Marea Britanie, stropit cu vopsea de activiști pentru mediu

Jane Hawkes, un expert în domeniul protecției consumatorilor specializat în industria turismului, a declarat că furnizorii de servicii de călătorie ar trebui „să își intensifice eforturile” pentru a-i face pe oameni să conștientizeze escrocheriile.

„Ei au, de asemenea, responsabilitatea de a sfătui călătorii cu privire la modalitățile de a minimiza riscul de a fi înșelat”, a spus ea.

Dar ea a spus că oamenii ar trebui să facă cercetări „cu diligența necesară” pentru a evita să cadă în capcana acestora în primul rând.

EXCLUSIV Patrick Mendes, CEO Accor ENA: Extindere puternică pregătită, România va ajunge la același nivel cu Polonia. Planul este să avem 50 de proprietăți în 3-5 ani. Vrem să aducem și noi branduri CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Patrick Mendes, CEO Accor ENA: Extindere puternică pregătită, România va ajunge la același nivel cu Polonia. Planul este să avem 50 de proprietăți în 3-5 ani. Vrem să aducem și noi branduri

„Verificați dacă detaliile de contact sunt ușor de găsit pe site-urile web și dacă există un număr de telefon – multe site-uri de înșelăciune nu au în mod intenționat unul”, a spus ea.

De asemenea, ea a recomandat rezervarea pachetelor de vacanță, mai degrabă decât rezervarea separată a zborurilor și a cazării, și utilizarea unui card de credit pentru a maximiza gradul de protecție.

Călătorii care folosesc platforma de rezervări hoteliere Booking.com au fost avertizați în toamnă să nu creadă e-mailuri înșelătoare care sunt trimise în această perioadă și prin care li se solicită să confirme plata la hotel cu amenințarea anulării.

În fiecare caz, clientul fie s-a cazat, fie trebuia să se înregistreze, la un hotel pe care l-a rezervat folosind Booking.com.

E-mailul – trimis de la [email protected] – susține că șederea lor poate fi anulată, cu excepția cazului în care predă detaliile cardului bancar printr-un link încorporat, conform The Guardian.

Amenințarea este că, dacă nu reușesc să facă acest lucru în decurs de 4 sau 12 ore – e-mailurile variază ușor – rezervarea va fi anulată.

Zeci de alerte false cu bombă au vizat aeroporturile din Franța în ultimele zile. Ministrul Transporturilor: ”Mari imbecili” CITEȘTE ȘI Zeci de alerte false cu bombă au vizat aeroporturile din Franța în ultimele zile. Ministrul Transporturilor: ”Mari imbecili”

Notificări ale e-mailului au apărut și în aplicația companiei pe telefoanele mobile.

Booking.com a negat cu fermitate că sistemul său ar fi fost piratat, în schimb, a dat vina pe încălcări ale sistemelor de e-mail ale hotelurilor partenere, arată sursa citată.

viewscnt
Afla mai multe despre
booking.com
u center
forte partners