Furnizorul francez de publicitate video Teads, lider mondial în publicitatea video outstream, care în 2016 a cumpărat startup-ul ad tech Brainient, fondat de antreprenorul român Emi Gal, a fost vândut de grupul francez de telecomunicații Altice, deținut de miliardarul Patrick Drahi, companiei americane Outbrain, platformă de recomandare web, pentru 1 miliard de dolari.
În România, Teads Studio, denumirea sub care funcționează astăzi Brainient, a avut în 2023 afaceri de 28,9 milioane lei și un profit net de 4,9 milioane lei, cu 31 angajați, relevă datele analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Altice a preluat Teads în 2017, pentru un preț final de 307 milioane dolari.
Cu șase luni mai devreme, Teads preluase statup-ul românesc Branient.
Ulterior, românul Emil Gal, care a lansat Brainient pe când avea doar 19 ani, a fondat un alt startup, Ezra, la New York, care dezvoltă o tehnologie inovatoare de imagistică medicală RMN și care chiar la începutul acestui an a obținut o nouă finanțare, de 21 milioane de dolari, de la fonduri de investiții americane și alți investitori.
Outbrain va plăti 725 de milioane de dolari în numerar, în avans, cu o plată în numerar amânată de 25 de milioane de dolari, și va emite 35 de milioane de acțiuni către Altice, în valoare de aproximativ 169 de milioane de dolari.
La finalizarea tranzacției, care va presupune o fuziune, CEO-ul Outbrain, David Kostman, va ocupa funcția de director executiv, iar co-CEO-ul Teads, Bertrand Quesada și Jeremy Arditi, vor servi drept co-președinți.
CITEȘTE ȘI Tranzacție în avocatura din România - Kinstellar vrea să preia o casă de avocaturăÎmpreună, Outbrain și Teads au peste 2.000 de angajați.
Ca efect al tranzacției va apărea una dintre cele mai mari platforme de furnizare de publicitate end-to-end, pe internet, pentru proprietarii de media, fiind de așteptat să ajungă la peste 2 miliarde de consumatori lunar în peste 50 de piețe combinate. Cele două companii vor reuni un total de 20.000 de agenți de publicitate direcți cu o bază de 10.000 de platforme media premium.
La acest moment, Teads colaborează cu cei mai importanți marketeri, agenții și editori printr-o echipă de peste 1.200 de oameni în 50 de birouri din peste 30 de țări, inclusiv România.
Outbrain (Nasdaq: OB), care prezice inclusiv momentele de implicare pentru a obține rezultate eficiente pentru agenții de publicitate și editori folosind inteligența artificială, gestionează peste 8.500 de proprietăți online la nivel global. Fondată în 2006, Outbrain are sediul în New York și birouri în Israel și în Statele Unite, Europa, Asia-Pacific și America de Sud.
Se așteaptă ca cele două companii să genereze un profit brut combinat de 660 – 680 milioane dolari și EBITDA ajustat de 180 – 190 milioane dolari.
CITEȘTE ȘI FOTO Germanii de la Stada se apropie de lansarea în România a primei fabrici de medicamente dezvoltată de la zero în ultimii 30 de aniOutbrain, cu o capitalizare de piață de 231 de milioane de dolari în luna martie, avea nevoie de susținători financiari pentru a realiza această tranzacție și a obținut angajamente de la Goldman Sachs, Jefferies și Mizuho Bank sub forma unei facilități de credit revolving de 100 de milioane de dolari. O parte din acești bani vor fi direcționați către finanțarea părții în numerar a tranzacției, inclusiv taxele și cheltuielile aferente.
Patrick Drahi, de origine marocană și cu cetățenie franco-israeliană, este unul dintre cei mai bogați oameni din Franța, cu o avere estimată de Forbes la acest moment de 6,6 miliarde dolari.