Fondul de investiții Catalyst Romania își vinde acțiunile rămase în SmartBill către grupul norvegian Visma.
Este un alt exit din portofoliul Catalyst Romanian Fund I, după Green Horse Games care a fost vândut către Miniclip, o subsidiară Tencent, și Vector Watch, care a fost vândut către FitBit, fiind cumpărată apoi de Google.
Catalyst România este condus de Marius Ghenea, ca managing partner.
A fost primul Fond de capital de risc pentru companii early-stage din România, finanțat prin inițiativa JEREMIE Romania, finanțare din fonduri structurale, respectiv prin Programul Operațional Competitivitate 2007-2013 cofinanțat prin FEDR.
Catalyst Romania a investit peste 12 milioane euro în 10 companii românești de tehnologie, inclusiv Vola.ro, AvocatNet.ro, 123FormBuilder, Simartis, SmartDreamers, OmniConvert.
CITEȘTE ȘI Tranzacție discretă - Românii de la Global Records, cea mai mare casă de discuri independentă din Europa de Est, au cumpărat un editor din Los Angeles, fondat de un veteran al industriei, care lucrează cu Justin Bieber, Celine Dion, Kylie MinogueÎn anul 2019, Visma a intrat în acționariatul SmartBill, furnizor de soluții pentru automatizarea proceselor, transferul de date și emiterea de documente
Grupul norvegian Visma, evaluat la peste 8 miliarde de euro, a intrat în acționariatul SmartBill preluând atunci jumătate din companie.
Fondatorii, Ioana Hasan, Radu Hasan și Mircea Căpățînă, au păstrat controlul, ocupându-se în continuare de dezvoltarea afacerii. Fondurile Catalyst Romania și Gecad Ventures, care au investit în februarie 2016 1 milion de euro în SmartBill, au rămas atunci de asemenea în companie. La fel a decis și Lucian Todea, investitor de tip angel, intrat în companie în 2013.
CITEȘTE ȘI FOTO MedLife cumpără săli de fitnessÎn 2016, SmartBill a beneficiat de o investiție de 1 milion de euro din partea fondurilor de investiții Catalyst România și Gecad Ventures, care au preluat printr-o operațiune de majorare de capital peste 30% din părțile sociale.
SmartBill este o companie activă pe piața din România de 17 ani.
Are circa 110.000 de clienți IMM-uri și pentru 2024 estimează că va ajunge la 150.000 de clienți.